Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 2494 ggr
smidi
0

Heineken!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såg denna på en sida! Tror ni Heineken stödjer hundkamp?? Svara gärna vad ni tror!

jossa5
2

Jag hoppades ju för allt i världen att det inte skulle vara så, men tills motsatsen bevisad så bojkottas deras öl från min sida.

Har sedan jag såg den på facebook haft annat att tänka på, men nu när du tog upp den så googlade jag, och fick fram en tidningsartikel. Där säger Heineken att flaggorna sitter kvar sedan ett event från kvällen före, och att dom hängde kvar när dom höll hundkampen där. Men att Heineken inte stödjer detta.
Men förvisso, det är internet och allt ska väl tas med en nypa salt, men jag bifogar länken till sidan så får andra läsa med.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2131506/Heineken-launches-probe-new-photo-shows-beer-giant-sponsored-brutal-dog-fighting-Asia.html

Går man in på Heinekens hemsida så kan man även läsa där att dom inte stödjer hundfight, samt att dom sagt upp "kontraktet" dom hade med nattklubben, för dom vill inte vara beblandad med såna event.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

[Forest]
0

1, tror lite på att de faktist inte stöder detta, det hade kostat dom aldeles förmycket även dom som inte älskar hundar ser ju hur inihavet plågsamt hudfight är.

Dricker inte denna öl innan drireckt då jag jag väljer hellre svensk öl 😉

[Murvel]
1

Alltså det är väl klart att de inte stöder sådant. Det finns många anledningar till att flaggorna kan hänga där, varav jag tror på deras officiella version (även om man givetvis inte ska tro blint på någon som är jävig, så makar det i detta fallet mest sense) 

Patetiskt av den som skrev det där med "share the hell out of this image". Internets häxjakter har ibland ingen som helst logik. Känns mest som att det är någon ölkonkurrent som velat få fram det här.

Loveradio
4

Det där stämmer inte. Heineken sponsrade som sagt ett helt annat event kvällen före… Och klubben tog inte ner flaggorna trots att dom skulle Tycker man ska läsa på innan man sprider sånna saker. En enkel Google-sökning på Heineken + dog fight så får man fram sanningen. Såna här felaktiga spridningar kan förstöra mycket för företag.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com