Träna muskler
Oj så charmig hon är!
Tycker hon om att bada/simma? Det är bra och framförallt skonsam träning. Annars kan du jogga eller cykla med henne, exempelvis i skogsterräng.
Ut och spring offroad i skogen tillsammans. Över stock och sten, genom lingonris och mossa.
Hitta ett lämpligt sandtag o låg henne springa i sanden :) Brukar dom tycka är kanonroligt åxå.
Men ta det lugnt i början med träningen, o glöm inte massagen…
Okej tack för tipsen! 🙂
All fysiks träning är bra träning om den utförs rätt och det viktigaste är att värma upp ordentligt och att varva ner efteråt!
Själv föredrar jag simträningen samt vattentraskningen ( mina hundar brukar få gå runt runt i fontänen på stan imellan 10 - 20 min :P )
Weight Pull/dragweight bygger muskler
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Ut i skogen och kuperad terräng!
Besök min blogg: http://bumpi.se
Skogen är kanonbra och för finlir av muskler är det oerhört nyttigt att skritta i högt ris/gräs där hunden får lyfta på benen ordentligt. Då trav är den mest energisparande gångarten för en hund, så är långsam skritt jobbigare än vad man tror. Tränar både rygg och ben🙂
Skogspromenader, över mossa och ris så att hon får lyfta ordentligt på benen.
≧◔◡◔≦
Weight-pull hade jag tänk att köra med min bulldog när han blir tillräckligt gammal. Selen kostar en del för att den måste sys för just din hund så den sitter rätt. Har sett ett par filmer på nätet och hundarna verkar älska det. 🐶
Behöver inte vara en bulldog i heller, kan göra det med alla raser. Man bara anpassar vikten efter hur mycket hunden väger.
Jag tränar just nu min amstaff offroad i skogen med väska på.. Han är helt slut efteråt och jäklar vilka muskler han börjar få ;)
// Lise
When nothing goes right, go left!