Bästa med er/era hund/hundar ?
Hej, jag undrar vad ni tycker är det bästa med era/er hundar/hundar ? Te.x. Modig, Snäll mot allt och alla,Bra på Agility,Lekfull m.m
För att göra det hela lite roligare kan man ju också lägga upp en bild som ''framhäver'' den saken. Till exempel om hunden är lekfull. Lägg upp en bild där hunden håller på med någon leksak,busar. Om hunden är bra på agility, visa en bild då den hoppar/springer igenom/balanserar. Och om hunden är snäll då. Visa då en bild där snällheten framhävs. 🙂
Det bästa med min sköthund/halvhund är att hon alltid nästan vill vara nära en och vara med en. Kan hända då och då om hon är trött och vill ligga och sova på golvet. Men ibland somnar hon även i famnen. Eller om något ''läskigt'' håller på att hända som hon vill bort från, men hon kan då också komma närmare mot mig eller tar skydd bakom mig.
Men även att hon är snäll mot andra människor vi stöter på, lätthanterad oftast 🙂
Lättlärd, arbetsvillig och otroligt lätthanterad!
Att han är så otroligt mysig, arbetsglad och lättlärd. Allt det gjorde att jag behöll honom.
Han ska upp i famnen och mysa, trots 25kg, han ska ligga så nära som möjligt, han ska göra allt för att bli klappad och blir så himla överlycklig när man kommer hem.
-
Lätthanterlig, lyhörd, jag kan ha han lös nästa var som, han kan hänga med överallt! Och framförallt han är min bästa vän :)
Det bästa med min hund är att hon är väldigt förstående och tålmodig.
Hon vet att vissa dagar är matte så sjuk att hon inte orkar gå ur sängen, då hoppar hon upp i sängen och lägger sig vid fotändan vänd mot dörren så att hon kan morra på alla eventuellt farliga saker som kan hota hennes matte.
Det bästa med min hund är att han är en sann vän, han möter en i dörren vare sig det var 5 minuter man var borta, eller ett par timmar, han hälsar en alltid välkommen med ett par vänliga skall och sen hopp upp i famnen och en viftande svans! Han håller en sällskap när man är sjuk, han håller sig tålmodigt i soffan och beskyddar en och ser till att man mår bra♥ och när vi leker så kan han bli rejält busig, men såfort man säger ''aj'' så slutar han och tittar på en ''förlåt gjorde jag illa dig?''. Han är matglad och alltid pussgalen, han älskar sin familj och även om vi har små problem med vissa saker så är han precis som han ska vara, min bästavän🌺
Han är bra på agility och gillar att göra trixs, han är en liten cirkus apa som kastar sig runt fötterna på en och alltid vill busa! Han är feg på ett gulligt sätt och hoppar alltid upp i soffan/sängen när nånting låter ute på kvällarna, så ligger han där med nosen intryckt i en kudde och gärna en filt över sig också.
Det är det bästa med min hund, att han är han.
Den här bilden visar verkligen han, busiga ögon, nyfiken, tar utmaningar och är lekfull (är ju på en lekpark) ♥
Det bästa med Alvin är att han gör allt för mig och min sambo, även om han exempelvis inte vet helt vad han ska göra när vi tränar något så skäller han viftar på svansen hoppar, när han väl förstått så är han fortfarande lika taggad. Exempelvis vi har tränat linförighet med ingång och några steg, nu kan han fyra sådana "rundor" med fot och sitt och hans ögonkontakt sviker under under momentet då han har förstått. För han vill verkligen göra sin matte nöjd
Såklart älskar jag Alvin över allt annat( men det hoppas jag ni har förstått)
Det bästa med Alf är att han är så klok. Det syns på honom, alla som möter honom säger det :) Han är väldigt lättlärd också.
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
Det bästa med Theo är att han är så glad i livet. Allt är roligt. Bara att få komma ut på morgonen är roooooolig! :-) Han har livsglädje.
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
Det bästa med min hane är att han går ihop med allting mellan himmel och jord, han vet inte vad elakhet är. Han har fått tagit mycket skit av andra hundar som är bittra och kastar sig på honom utan anledning. Men han tar all den skiten och möter nästa hund med samma leende som alltid! Han är otroligt lättlärd när de gäller trix och agility! Det bästa med min tik är att hon är otroligt aktiv för sin ras, väldigt kontakt sökande och väldigt rolig att träna med. Hon vill alltid göra sitt bästa. Och det är båda mina bästa vänner som alltid finns där och alltid är glada att se en :)
Det bästa med Aska är att hon är så flockbunden och väldigt förig! Så det är väldigt lätt och kul att träna med henne då hon alltid försöker göra sitt bästa! Dessutom är hon väldigt lätt ha lös då hon håller koll på en, minsta rörelse man gör! ;D
En bild på när vi tränar lydnad. Full fokus på morsan :)
Snäll, lättlärd, rolig, kärleksfull och luktar inte hund.
Tycker om att läsa det här flera gånger. Blir glad av det 😃❤️