Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 515 ggr
Heda
0

Hjälp

Igår kväll upptäckte jag att min hund var dålig i magen,det bara rann ur henne.

Idag hade hon gjort inne,det var inte lika löst men ändå inte i fast form.

Jag misstänker att det var kycklingen jag gav henne i förrgår som gjort henne så dålig.

Undrar fall nån vet något bra att ge henne nu?hört att kokt ris ska vara bra?

Nicki
0

Japp. Kokt ris är bra. Även kokt fisk.
Vänta med att ge henne vanligt foder

lill-jarven
0

Svält henne först ett dygn och ge henne bara vatten. sen ger du SMÅ portioner av kokt ris & kokt fisk (eller köttfärs), det ska då vara 3/4 ris i portionen. Öka försiktigt allt eftersom.. hennes vanliga mat ska du vänta med tills hennes avföring ser bra ut igen.

Det finns även en pasta man kan köpa hos veterinären som lugnar magen, Diarsanyl heter den.. eller så har dom Canikur som är tabletter med samma effekt. Kan vara bra att pröva med det. Dom har även specialfoder för känsliga magar som man kan ge istället för att koka själv. :)

Lycka till

AnneN
0

Tänk på att det inte ska vara vanligt ris utan det är bättre med grötris!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Nicka
0

Om Du kokar ris ?? Så häll i mycket vatten,,,sen ger Du vovven av det vattnet som dricksvatten..Sen ris i små portioner, lite då & då…Men svält vovven först, och ha endast, avkoket av vattnet..Är vovven väldigt dålig?? Så se till att vattnet är uppkokt. Oavsett med ris eller utan.

LYCKA TILL..

Persifone
0

Morotspuree funkar också väldigt ^^

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Lotta
0

Stämmer in med nummer 4, jag har alltid gjort så med mina hundar när dom blivit riktigt risiga i magen

Faxlin
0

Om det inte är så att det hjälper med ris och risavkok så kan man köpa flytande kol på apoteket det hjälper men hundarna tycker det smakar urk.

Skriv gärna och berätta hur det går.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars