Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 836 ggr
LindaBlue
0

Så trött på folk.

Ja, jag måste bara avreagera mig lite, mötte en bekant, som var på väg att sätta sig på en uteservering för att tillbringa kvällen där. Hon berättade att hennes hund går med tratt, för han har skavt upp ett stort område på hakan "förmodligen blåsor från början" eller något sådant sa hon. Han hade också fått tillbaks sin furunkulos, på alla fyra tassarna, men det skulle hjälpa med såpbad, påstod hon. Hon fortsatte vidare med att berätta att hennes mamma hade skrikit åt henne i telefon när hon sade att hon inte hade råd att gå till veterinär. Men tillbringa fredagkvällen på en uteservering har hon råd med!? *Muttrar* Varför berättar man sådant för mig, det var som om hon ville få medhåll om hur jobbig hennes mamma var. Samma tjej har en, nej, två gånger tidigare berättat om hur hon avlivat sjuka råttor genom att lägga dem i en burk i frysen. Vi pratar alltså om en vuxen människa i trettioårsåldern. *Trött trött trött*

Vizzla
0

Säg ifrån! Det hade jag gjort. Säg att det inte är ok och att hon är omogen som resonerar så! Det är djurplågeri och straffbart att inte ta ett sjukt djur till veterinär eller avliva på ett humant sätt..

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf