Kurs
Hej, jag undrar om ni har gått på någon kurs och hur tyckte ni det var ? Endast kurser som har något med hund att göra.
Vad var det för slags kurs ? (Lydnad,Spår,Sök,Hundmassage m.m)
Bra/dåligt, Varför var det bra/dåligt ?
Lärde ni er något från kursen / Blev det ni velat träna på bättre ?
Förstod ni vad de som ledde kursen menade ?
Hur mycket kostade kursen ?
Valpkurs 60€ - Fick inte ut så mycket av den, kunde redan det mesta.
Fortsättningskurs/vardagslydnad 60€ - Samma sak här, kunde i princip allt redan, båda två (samma tränare) var kanske lite för basic och tog inte upp annat som jag hade velat skulle funnits med på en valkurs/fortsättningskurs.
Tävlingslydnad - grunder, ingen kostnad, enbart klubbmedlemsavgift, bra kurs/träningar, fick ut rätt mycket av den kursen.
Tävlingslydnad - mer avancerat, liten kostnad kommer dock inte ihåg hur mycket, samma klubb som första tävlingslydnadskursen. Helt nöjd med den också.
Agilitykurstillfällen - 10 €/gång, helt okej, hade gärna fått vara mer praktisk träning.
Hundmassage - liten kostnad, helt okej, men kursen hann inte genomföras helt eftersom det gick kennelhosta i vårt område.
Rallylydnad - 25 €, absolut bästa kursen hittils, trevliga tränare, mycket praktisk träning.
Jag har gått lydnadskurs.
Jag tyckte den var bra trots att den var på finska. Och med mitt fina finska ordförråd gick det ju ''jättebra'' att förstå. Men jag hade min kompis med mig varannan gång och då hon inte var med så var Sinikka med. Så jag klarade mig. Jag lärde mig rätt så mycket från kursen. Det gick inte vidare bra på kursen men då vi kom 'hem' så funkade allt mycket bättre. Bland annat så lärde vi våra hundar sitt,ligg, vara i transportbur (Ingen höjdare här inte. Funkade inte ens hemma), Stanna (Behöver finslipas), fot, kontakt och lite mer. Allting sitter ju inte men jag har lärt mig hantera vissa situationer bättre än förut. Vilket jag är nöjd över och kontakten mellan oss har väl också blivit bättre. Bland annat vågar jag ha henne lös då vi vandrar på trottoar där det inte kommer så mycket bilar,förbigående människor och framförallt inte hundar. Såklart händer det ibland att det kommer hundar och då slår hon ju dövörat på men jag brukar ta tag i henne så hon inte rusar iväg. Om dock de kommer närmare och vill hälsa släpper jag, för hon vet själv när hon ska gömma sig ;)
Priset på kursen var 15 euro (Cirka 150 kr) då jag är medlem i Kristiinanseudun Palveluskoirakerho ry. (Dock bytt namn nu till Kristiinanseudun Koiraharrastajat ry)
Ska nu i höst gå en agilitykurs för nybörjare och jag hoppas att det går bra. Den kostar 30 euro. (Medlemskap i klubben kostar 25 euro i året. Dock betalar Sinikka det, alla kurser vi vill gå betalar vi. Hon ställer alltid gärna upp som chaufför ;)) I klubben har dom även ibland match shows, möten och så.
Tävlingslydnad för Git Jering, 1500 kr- Varje ekipage får hjälp med momenten dom behöver hjälp med. Jag fick väldigt bra tips angående momenten jag behövde ha hjälp med. Lydnad: Privatkurser för Git Jering, 400 kr- Nöjd, nöjd, nöjd. Har tagit flera privatkurser från henne. Privatkurser för Mona Kjernholm, 500 kr- Mer än nöjd. Fick verkligen riktigt bra tips med mitt och tollarens problem med att han sticker från lydnadsträningen ibland. Nu är det heeeelt borta. Även hjälp med fritt följ, som nu är min och tollarens starkaste moment. Halvdagsträning för Niina Svartberg med kullsyskonen, troor att jag betalade 1000 kr- Individanspassat. Riktigt bra tips på fjärren, krypet, ställandet och skall. Även hjälp med hur jag är. Riktigt nöjd. Bruks: Sökhelg för Git Jering, 1900 kr- Individanspassad. Fick bukt med blindmarkeringar, och hjälp med raka sträckor. Väldigt nöjd! Spårhelg för Stefan Mattsson, 1600 kr- Individanpassat. Fick hjälp med spårupptagen och V- vinklarna. Superdupermega nöjd! Agility: Agilityläger för Fanny Gott och Thomas Stokke, 4500 kr- individanspassat. Är riiiiiktigt nöjd med den. Fick bra tips för min handling och kontaktfälten. Även slalom och handling utan hinder. Nu har jag rapportkurs, specialsökkurs på hundcampus och lydnad för Niina Svartberg bokade och anmälda!
Medarbetare på brukshundraser.
Oj måste bara säga att era kurser varit rätt så dyra. Lydnadskurserna,agilitykurserna,rallylydnadskurserna som är 8 gånger här kostar runt 20 euro till 45 euro (Om man är medlem).
#4 Jag har endast tränat för SM/VM-förare, så det är inte så dyrt egentligen :)
Medarbetare på brukshundraser.
Vardagslydnadskurs för IMMI-instrruktör. 1000 kr/6 tillfällen. Fick mycket ut av kursen. Instruktören gav individuella uppgifter, tips och som avslutning fick vi alla individuell plan för att komma vidare.
Rallylydnad för samma instruktör, samma kostnad, samma upplägg Nöjd
Viltspårskurs för samma instruktör, samma kostnad, samma upplägg, Nöjd
Tävlingslydnad för Tina Fridh, helgkurs 700 kr, Lite väl komprimerat, men lärde mig massor
Instruktörskurs med Carina Persson, utifrån "Kontaktkontraktet" En helgkurs. 2400 kr, som jag inte betalade själv, det ingick i min vidareutbildning som instruktör. Väldigt givande helgkurs.
Mycket av det här med att gå kurs, är ju att få träffa andra, det är ju ytterst sällan man ligger på exakt samma nivå. Man lär sig mycket av varandra på kurs tycker jag.
#5 Oj 😮