Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 1808 ggr
thildatessie
10

Välkommen hit Rufus!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Förra veckan fick jag se på Facebook att en 11 månaders hund skulle avlivas om inget em hittades.. hastigt och lustigt ringde vi och plötsligt hade jag ÄNTLIGEN en egen hund! Jag har velat ha en alldeles egen väldigt länge nu så allt var planerat, min andra hund bor ju delvis hos mina föräldrar och blir ju inte bara min då även om han bor mest här. Min kille har två så nu är dem tre och ibland 4 … plus att vi för några minuter sedan fick veta att vi ska hämta en till vovve imorgon att vara jourhem åt. Rufus som hette John-John innan har haft 3 hem INNAN oss och detta blir sista.. han är väldigt mycket unghund och väldigt aktiv men det hör till! Han busar med dem andra hundarna här hemma och det känns underbart att ha gett honom en till chans :) Han är blandras men ser ut som en Bergamasco trots att han är jämthund med (jag ska hålla honom nedklippt!) . I framtiden ska vi köra Agility,klicker,spår och lydnad är det tänkt.  
 Här har ni bild på min sötnos

Cahira
0

Ser ut att vara Bearded Collie i honom. Jättefin hund och vad snällt av er att rädda honom! Fyra hem på 11 månader, stackars liten. Tur att han hittat hem på riktigt nu. 🌺

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Frida B
0

Jag tror jag såg honom på blocket för ett par veckor sedan :o riktigt söt! Får man fråga varför han har haft så många hem innan?

Grattis till den nya familjemedlemmen! 😃

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Empisen]
0

Men åh, jättefin ju! 
Lycka till med honom nu! 🙂

Josse5233
0

#0 Vad snällt av er att ta honom, lycka till! :D

Ha en trevlig dag! 

[TeamGolden]
0

Dagens ros borde gå till er 🌺🌺
Stort lycka till med vovven 🐶

thildatessie
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 ja det ser ut som det men det ska det inte vara i alla fall..

#2 visste inte ens att han va på blocket… han är så fin min lille bus 🙂 Första ägaren blev påkörd och invalid efter bara någon vecka.. antagligen därför som Rufus var så rädd för bilar. Andra ägarna var nog ett par som tog sig vatten över huvudet. Sedan en kvinna som inte kunde ha honom och de sista var ett äldre par som inte vill att han skulle avlivas.. en man står som ägare så de är ju en ägare med sen va han nog en vända hos sin eller de bara va en uppfödare av Bergamasco….. Hängde inte alls med i alla hem han haft :S han stannar här iaf……

Tack så mycket allihop! Allt känns bra nu. Separerade med mitt ex och har nu hittat en som är lika djurgalen som jag så nu är allt underbart!

Mysisa
0

Lilla pluffen, tur det finns folk som dig

minavitas.wix.com/kennel

Frida B
0

#6 är tyvärr nästan 100 på det :/ hittade även samma blandning, dock 9 1/2 måndaders valpar på blocket i trollhättan. Sök på Bergamasco i älvsborg så ser du :) (Dock inte rufus kanske, men kanske kullsyskon?)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

thildatessie
0

#8 har mejlat honom och frågat lite. Hade vart kul att få veta mer men de är ju inte lika och åldern stämmer inte.. antingen fick jag fel ålder eller så togs det fler kullar. Han var ju en vända hos någon uppfödare med massa andra hundar. Tack för ditt tips!

Min lille har stela leder så det blir snart ett veterinärbesök för att kolla hans skick. tänker ju direkt det värsta men han kan ju även vara stel för att han fått för lite motion.. han bodde ca 6 mån hos de äldre paret och det blev väl kanske inte massa promenader då kvinnan  gick med kryckor :(

Frida B
0

#9 lycka till hos veterinären!

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

thildatessie
0
Cahira
0

*mållös*

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.