Skattar dagmattar/hussar?
Jag har kikat runt endel på Blocket för att se tillgången på dagmattar i Stockholm. Vad som slår mig är hur mycket betalt dessa tar (!). Ofta ca 150 kr/heldag, av privatpersoner som erbjuder sig att vara dagmatte/husse. Det är ju i princip samma kostnad som att ha sin hund på hunddagis, som har klart mycket större utgifter i form av moms, skatter, avgifter, hyra osv.
Är det bara jag som tycker att detta "fenomen" är lite lustigt? Det är väl svarta pengar gissar jag? Jag kan absolut ha helt fel, men det är en fundering jag vill vädra för jag kan tycka lite synd om de hunddagis som får kämpa för att gå runt…
Jag betalade min dagmatte 2000 kr i månaden men hon hade eget företag och jag fickfaktura där moms var redovisat så hon gjorde enligt alla konstens regler. Tycker jag var fair :)
#1 Se där, ja det är ju som en bra deal 😃
En del skriver ju ut att de har F-skattsedel, dvs driver företag, annars är det bara att fråga dem :)
Jag letar dagmatte just nu, och en tjej som hörde av sig till mig ville ha 8000 kronor i månaden. Inte betalade hon skatt, heller. 🤐
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
Jag tror att de flesta inte betalar skatt, är oförsäkrade osv. Men visst finns det en hel del seriösa också.
Håller med dig, det är helt vansinnigt att betala samma pris till en privatperson som till ett företag.
¤Rise and rise again until lambs become lions¤