Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 2139 ggr
Mitchika
1

Glycoflex?

Jag har en snart åtta år gammal Golden Retriever här hemma med artros på vänstra höften (lite på högra, men inte så illa som på vänster enligt röntgen). Veterinären ordinerade (rekommenderade snarare) Glycoflex till honom samt även Metacam. 

Det märks på min killes sätt att gå ibland att han har det jobbigt, speciellt nu i värmen. Han har även svårt att resa sig ibland, men det har blivit bättre efter att han gick på en kur Metacam innan vi röntgade. Han är inte överviktig, väger 33 kg och är en ganska liten Golden. 

Är det någon annan som har använt Glycoflex till hundar med artros? Har det hjälpt med besvären? 

Finns det annat man kan göra för att hjälpa honom lite med höfterna?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

LindaBlue
0

Jag är verkligen ingen expert, men simning brukar väl vara en bra, uppbyggande motionsform, som inte sliter för mycket?

Mitchika
0

#1 Skönt att höra det från andra också. Jag kör vattenapportering på somrarna med honom, så det ska vi ta upp igen nu när vi har svar på vad det var med höfterna. 🙂

Jag var orolig att han skulle ha skadat sig ute i skogen, nämligen. Därav att han gick på Metacam ett tag samt röntgades. Övrigt så har han en A-höft och en B-höft, vilket jag glömde skriva i första inlägget.

LindaBlue
0

Kolla med din veterinär med, jag har en kompis med schäfer med dåliga leder, han ska få börja på simning på djursjukhuset nu. Tror t om att det till viss del skulle täckas av försäkringen.

Mitchika
0

#3 Det ska jag kolla upp! Tack så mycket. 🙂

Hiro
0

Familjens nobbs på 9 år fick en vedkalabbe på ryggen då hon var ca 2-4… minns ej exakt då det hände men nu på äldre dagar har hon fått en en knöl där ved träet träffade. Hon äter en halv Glyckoflex per dag och mår superbra. Innan vi köpte det så var hon många dagar hänging och inte sig själv, ville inte gå upp ur bädden ibland.

Mitchika
0

#5 Usch, så hemskt! Jag beklagar vad som hände er tjej. 😕

Men vad bra att höra att det ger effekt! Min kille har fått tre ordinerat den första månaden, efter det ska jag gå ner till en och en halv om dagen. Jag hoppas det hjälper honom också. 🙂