Nero är knäpp.. ^^
Haha, ja, om ni inte redan visste det så vet ni det nu.. ;)
Min hund är galen.. Han kan inte vara helt frisk.. :P Hahahaha.. ^^
När han var färsk (haha) och ny här hemma så var han ju suuuuuuuperglad och studsade upp och ner när han skulle få mat.. Det var ju sååååååååå gott!! :D
Nu är han däremot helknas.. :P Hahaha.. Vi lägger upp maten i skålen, han tittar på oss som att vi är heeeeelt konstiga, sedan säger vi "Varsågod" och han tittar på maten, tittar på oss, tittar på maten igen, går fram till matskålen, tar 2-3 matkulor (torrfoder) i munnen, går till sin bädd, lägger sig på den, spottar ut maten, tuggar i sig maten, går tillbaka till sin matskål, tar 2-3 matkulor igen, går tillbaka till bädden, spottar ut dem, äter upp dem, seda äter han upp resten i matskålen.. ^^
Haha.. Alltid samma sak.. ^^ Har era vovvar nån kul sak som de gör? ^^
Kan iofs tillägga att han har börjat kissa som en man heeeeeela tiden nu, aldrig mer nån flick-kissande här inte!! ;)*stolt*
Ääälska Närå <3 ^^
Mäcks har väl inte en enda normal sak för sig, går nog snabbare så. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Haha Närå the man börjar verkligen bli the man =D
Min schäfer gjorde lika med maten fast hon spottade ut den under köksbordet och så höll hon på tills skålen var tom…snacka om dyppehund ;)
Lusse gör så ibland också.. =)
Lillkillen låg och tittade på matskålen ett tag. Tills storingen kom i närheten, då började han äta. Fast jag såg felbeteéndet där. Och tog bort skålen när han gjorde så. Efter några gånger slutade han. Såg ju att det var för att "provocera" storingen.
Såg ut som om han låg där och bara väntade, småflinande och sen hoppade han fram och åt.
Ett tag struntade han också i sin egen mat och gav sig sjutton på att han skulle äta den stores mat. Den store killen är ju så himla snäll (under den lille i rang) så han lämnade skålen. Men där fick jag också träda emellan och korrigera den lille. Talade om att jag inte tollererar det beteéndet och visade honom till hans skål, om han inte åt sin egen mat, tog jag bort skålen, satte ner den igen nästa gång de skulle äta.
Efter några gånger där med, så lärde han sig att "ge sjutton i den skålen som inte var hans" och äta ur sin egen skål, fint och ordentligt.
Det här var ju från den lilles sida ett dominansbeteénde som jag inte ville ha, för det hade kunnat gå överstyr.