Hundar iFokus

Hundar

Etikett: skaffa-hund
Läst 929 ggr
Sugar Mist
21

Officiellt Hundägare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är jag hundägare 🥳

Jag har haft Opsis på prov nu i c 2 månader, och nu igår betalades han, papperena skrevs på och han är nu min! 

Jag är hundägare!

-

LindaBlue
0

Grattis! Snygg Vovv!

Sugar Mist
0

#1 Visst är han :')

-

Tarotstollan
0

Gratulerar, en snygging!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

tetri
0

grattis :)

feral jesus

mingman
0

Åh, underbart!

Hur känns det med hundmötena då, blir det bättre?

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

Sugar Mist
0

#5 Nja, nu senaste promenaden blev jag biten i handen/skälld på handen pga han var så stressad och uppjagad och för att grannens hund stod och skällde på honom och som dessutom löper, men igår låg han passiv 2 meter bredvid 2 hundar, och gick 1 m ifrån en BC utan att göra något, utan att ens lyfta svansen.

Edit: Min energi var kanske inte bästa heller då jag har väldigt ont i mage, knä och fingrar och blev ganska snabbt arg och irriterad.

-

mingman
0

#6, En framgång är alltid en framgång, även om det senare kommer motgångar!

Jag vet det där, min hund drar ju också på andra hundar, om än av glädje och övertygelse att alla i hela världen är hans lekkamrater. Min energi gör ALLT för hur bra det går för Fidel. Även tajming gör jättemycket. Vi hade ett perfekt hundmöte här om dagen, där jag markerade samma tiondels sekund som han såg den andra hunden. Han släppte direkt och gick bara förbi.

Sen har han haft många sämre hundmöten sedan dess, men likväl var det en framgång.

Och visst är det skönt att se att det kan funka?

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

Sugar Mist
1

#7 Jodå, tajming gör väldigt mycket. Jag satt inne i klubbstugan med Opsis och pratade med instruktören(Kan nämna att hennes hundar var 1m ifrån) och han låg helt passiv men direkt när jag märkte att hans halvsyrra och matte gick ut från toaletten och han var påväg att skälla markerade jag och han blev passiv igen, heho. Det är jätteskönt att det kan funka, gick t.o.m. lös med honom bland andra hundar utan problem, trots att halvsyrran löpte ;)

-

Luckysoul
0

Grattis till hundägandet =) Det kommer bestå av Blod, svett, tårar och en massa kärlek =)

Hurris
0

Gud vad kul, blev rätt nyligen hundägare jag med ^^ Riktigt skoj (om än krävande).

Sugar Mist
0

#4 #3 Tack!

#9 Jodå , kärlek, tårar och svett finns det, blod har det inte hunnit komma- än.

#10 Kul är det verkligen! Grattis till nybliven ägare du med! (:

-

[MinIda]
0

Grattis! Verkligen en söt vovve du fått hem 🙂