Ni utan hundkompisar
Vad gör ni på dagarna nu när det är så varmt ute? Jag har världens ångest, är ledig hela dagarna men har knappt någon vettig att umgås med. Alla kompisar jobbar och jag har väldigt få kompisar med hund. Tips på vad man kan hitta på med vovven? Bor inne i stan och har nära till stränder osv.
Jag är ute i skogen, tränar inkallning och sprider ut lite godis. Är i rastgården ibland och fördriver tiden lite. Sen gillar jag inte att vara ute när det är dö-varmt så vi håller oss mest inne med små promenader bara. :) Min hund brukar få ben att tugga på, söka godis i lägenheten och bara mysa!
Bra tips, typ sånt som jag alltid gjorde förr men på sistonde har jag helt tappat fantasin. Som du säger går det inte att vara ute i denna värmen, man kan inte ta promenader förutom på morgon och kväll. Får väl gå ut imorn och se vart dan tar mig ;)
#2 Ut i skogen! Det är så svalt där pga alla träd. :) Ta med dig en filt, vatten och en bok så kan ni chilla mitt i skogen! Det är ju rena rama terapin. :) Gjorde jag igår, fast jag satt på en plastpåse för då kom jag inte på idén innan jag gick. :P Men ska lätta göra det innan hösten kommer!
Hitta någon du kan vara med! Var bor du? Finns grupper på facebook för gemensamma hundpromenader och träningsträffar!
4# vart är dessa trådar har saknat att träna med folk nämligen;)
Sök på "hund" och din stad? Här i Halmstad har vi minst tre olika grupper där folk träffas, promenerar och leker.
Vart bor ni någonstans? Haha är inte meningen att låta desperat:P
Själv känner inget behov av att ha "hundkompisar", föredrar att köra på egen hand. Men det beror väl på hur man är :)
Mitt på dagarna om det är jättevarmt ute så brukar jag ligga och sola på baksidan av huset, och har hunden i långlina som jag knytit fast i ett träd. Så får han träna på passivitet där i skuggan, eller så får han ett ben att gnaga på. Eller så går jag ner till stranden och badar med honom. Här uppe i Umeå har vi dock inte haft många jättevarma dagar. Så brukar köra på som vanligt på dagarna med lydnad, DW, spår, uppletande osv.
Annars får du väl leta upp lite tränings/lekträffsgrupper på Facebook.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Ha ha, #10, sökte på "hund" och "norrköping" på FB. Något för dig kanske? : https://www.facebook.com/groups/345605525507826/?fref=ts
#9 Varför inte? Är jättekul att träffa vänner som delar samma intresse som en själv! Hundarna har kanske inte alltid så stort utbyte av varann (min hund till exempel), men jag har kompisar som jag promenerar med, åker till djuraffären med, tränar med eller bara hänger/pratar med!
Jag håller mig inne, så gott jag kan mellan 12-17:00 ungefär - lika mycket för min och barnets skull som hunden. På kvällen går vi på en längre promenad. Har hund-sällskap på andra sidan staketet, så vi kan umgås kortare stunder då jag hämtar posten t ex.
Har två hundar hemma nu, och pälshunden tycker det är så drygt att vara ute nu, så de sover mest. Kör en runda med lek, äta, kissa - sen sova igen.
Min hund vill sola i solen, grannens hund letar skuggan.
#12 Kör som sagt hellre själv. Ibland kan det vara kul att t.ex träna med andra, men jag gillar kontrollen av att själv bestämma och lägga upp träningen. Och inte behöva anpassa mig till andra.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Fast i skogen får man se upp för myggen. Mig älskar de, försökte köra spår igår men blev för jobbigt pga dem.
Någon som bor i stockholmsområdet?;)
#15 Vi i Södertälje är bortskämd med en skog helt myggfri. :)
Haha jag är precis likadan! Har två hundar, men inga vänner som har hund som intresse.. Jag bor i Sthlm, tycker det är nycket trevligare med både hund å människo sällskap samtidigt!
#4: Finns en grupp för min stad men det är sjukt tråkiga folk som är ute och går i den, inte mitt umgänge alls.
#9: Jag tycker det är jättekul. Jag har en tjejkompis med en Rottweiler och vi är ute så ofta vi kan, och så ofta hon orkar och kan (hon mår ofta dåligt). Jag vet inte vad men jag känner att vi två är världens bästa vänner för det finns inget vi inte kan prata om och vi delar verkligen jättemånga intressen. Synd att det är dåligt med sånna folk i stan.
Någon som är på rm stockholmsträff:)?
#10 - jag bor i Norrköping😉 men jag har hundar som inte alltid är så enkla med andra hundar. Visst går det oftast bra efter en stund, men främmande hundar tar alltid tid för mina att acceptera.
Vi kanske har tur här i halmstad, vi har en hundpromenadgrupp som är toppenbra! Min hund har ibland också svårt för andra hundar, och det var mycket värre innan vi började med promenaderna. Jag skrev in i gruppen att vi tänkte följa med, men hålla oss lite bakom. Nu går det oftast jättebra, och alla är väldigt toleranta mot varandra och hundarnas eventuella issues.