när tappar dom tänderna?
När tappar valpar sina tänder? Min har tappat en och har två jätte lösa
mellan 7-10 månader skulle jag nog säga.
Håll koll så inga tänder går av på mitten bara (speciellt ''hugg''tänderna.
Gabbe (dvärgpinscher)bytte sina mellan 5-7 månader
Okej min valp är ju bara 4,5månad
Från och med 4 månader och senare.
Min var 3.5 månader. Vi var hos veterinären alldeles innan och de sa "snart". Är nog lite olika, som med människor. PP i kullen hade inte ens fått sina tänder, då de andra börjat tappa sina.
Dubbelpost
Dom första tänderna brukar börja falla ur runt 4 månaders ålder och vid 6-7 månaders ålder brukar de flesta mjölktänder vara borta.
Det är lite olika när dom tappar alla tänder. Enja börja tappa tänderna när hon var 4.5 mån så det låter helt normalt att eran börjar tappa tänderna. De kan oxå vara mycket tuggbenägna i denna ålder så se till att ha ben till den.
oj vad sen min lilla kille var då, hans sista föll ut som 9 månader tror jag 🤪
Ezio började tappa sina tänder runt 4 månaders ålder och nu vid 6 månaders ålder har han tappat alla mjölktänder och det ska tydligen vara normalt.
Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian
Min schäfer har tappat nästan alla sina under en månad nu, hon blir 6mån om en vecka…
9 sista tanden men han börja väl lite innan med den första ;) Enja var ca 6 månader när sista tanden lossnade den satt lite mer fast ena hörntanden men den kom ut sen den med
Hmm… när Molly var 10-11 månader så var vi in till veterinären och ryckte de sista 2 valptänderna som var lösa och inte ville trilla. :) Sen har jag ju en nakenhund och min hund har trots allt några valptänder kvar som sitter som berg men kan trilla av i framtiden om vi har otur. :)
13 så hon har inte tappat alla tänder, är det mer vanligt på den rasen att de har kvar valptänder i vuxen ålder isf sina permanenta tänder som andra hundar?
Syrrans nakenfisar har haft fint bett o tappat sina valptänder normalt ändå, men kineser har ju lite strul med tänderna har man hört och läst.
#14 Hon har några valptänder kvar som kommer få sitta då det inte finns mer permanenta tänder som vill fram. :) Veterinären har röntgat hela hennes mun och sett så allt ser fint ut! Hon kan tappa sina valptänder i framtiden vart jag varnad för, men inget jag ska oroa mig för då alls. :) Så ja.. valptänderna på Nakenhundarna kan sitta som sten och om det inte finns permanenta bakom får dom sitta kvar, ganska onödigt att rycka bort fullt fungerande tänder. :) Men ändå kan min nakenfis tugga på köttiga ben!
Min tappade först runt 4 månader, sen hade han ett uppehåll och tappade sen igen vid 5,5-6 mån.