Statistik och begränsningar på monorchidism?
Hej!
Är det någon som har statistik på när testiklarna brukar vara nere på en hanvalp (tollare)?
Valpen är nu snart 9 v och hade i onsdags endast 1 kula nere på vet.bes.
Hur stor chans är det att den andra kommer ner? Någon som har statistik?
Min andra fråga är: hur begränsad blir hunden om han bara har 1 kula? Jag vet att jag inte kan ställa ut, ta championat eller tävla internationellt men finns det fler begränsningar?
Du bör kastrera om han är krypt och de kostar en hel del. Efter de blir han lika "begränsad" som vilken annan kastrerad hund som helst =)
Det finns delade meningar om kastrering men den dagen, den sorgen. Det jag främst vill veta är VAD för begränsningar det finns i tävlingssammanhang förutom de ovan beskrivna.
En kastrerad hund får t.ex. ta championat och även ställas ut så länge han har bevis på att testiklarna har suttit på plats när de togs bort. Detta får inte kroptorkida hundar göra.
#2 Jag menade självklart att utöver de du skrivit ovan så blir den begränsad på samma sätt som en kastrerad hane. Jag vet att de får göra det och tyckte inte ens de var lönt att skriva med eftersom det handlade om krypt och där har inte tenstiklarna suttit på plats.
ok det finns alltså inga ytterligare begränsningar?