Bollar..
Andvänder ni" tränings"/ lek bollar utan eller med snöre?
Jag äter inte mina vänner. Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.
Både och beroende på vilken hun det gäller.
1-åringen älskar sina små kong-bollar och do är super vid träning.
Valpen gillar gummiboll i snöre bättre, så då kör vi på det.
Mycket praktiskt att dom gillar olika saker
för då behvöer inte den ene gå upp i limningen då jag tränar framför ögnen på denne.
Absolut inte utan snöre.
Våra lärare berättade att för ett par år sen hade dom en elev som tränade och belönade med en boll som hon alltid gjort, bollen fastnade i halsen och hunden kvävdes. Dom var flera lärare som försökte få upp bollen men den gick inte att rubba och allt gick verkligen fort. Nu får vi inte ha bollar utan snöre på skolan alls, även om vi skulle ha en boll vår egna hund inte kan få i halsen, för med snöre har man ju iallafall en chans att kunna dra upp bollen.
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
Vi använde boll med snöre förut men så köpte jag en aktivitetsboll som är ganska stor och den bollen kommer hon inte kunna sätta i halsen men är dock på jakt efter boll med snöre.
Både och, alltid så stora att hunden inte kan sätta dem i halsen.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Ja de klart stora bollar behöver ju inget snöre.. Kom o tänka på när jag köpte en stor basket boll till indra. Jösses vad sur hon blev när hon inte kunde ta den i munnen o den rullade iväg. Men mortion fick hon av att fösöka.
Jag äter inte mina vänner. Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.
Både och för Delta har liten mun men hade hon varit stor så hade jag använt med snöre för de kan man dra upp ifall de åker ned i halsen
Både och det beror lite på vad jag får med mig. Jag kastar inte så dom tar lyra.
Jag använder mjuka, lite för stora bollar, endast vid bad.
annars använder jag inte bollar över huvud taget.
-
Om vi använder bollar överhuvudtaget så är det med snöre. Sally är inte överförtjust i bollar men hon har en boll med snöre som hon gillar att bära runt på i snöret.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
Jag använder både, men oftast blir det bollar med snöre för det tycker Chester är mycket roligare att slänga omkring med;)
Hälsningar Lovisa & Chester❤
Jag använder tyvärr bollar sällan. Fidel går upp i stress för snabbt med bollar, så jag föredrar kampleksaker som inte alls gör honom lika stissig.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
Aldrig utan snöre. Har man en gång fått fiska upp en boll utan snöre ur halsen på en hund vill man aldrig mer göra det.