Hundbibel
Nu vill jag gärna veta vilka böcker ni tycker är oumbärliga! Jag själv älskar Kontaktkontraktet och läser den andaktsfullt.
Andra böcker jag gillar är Charlotte Swansteins Hundens första år och Anders Hallgrens Lydiga, lyckliga hundar.
Vi har också kollat på ett par fler men ingen som direkt fastnat. Jo, Karen Pryors Skjut inte hunden var bra!
Finns det någon bra allmän bok om hundar, inte inriktad på nån särskild ras eller träning? Vi har nu börjat valpkurs och fick i första uppgift att klicka in hunden och fundera på mål med kursen. Jag tänker att vi vill ha en följsam och harmonisk hund som funkar väl ihop med barnen. Och eftersom jag är en läsande människa vill jag gärna se tipsen i tryckt text.
Bra relation - Kenth Svartberg
Hundens språk och tankar - Per Jensen
Blir ni träningsintresserade, ex. lydnad tycker jag ni skall läsa lydnadsträning i teori och praktik - från grundfärdigheter till tävling, riktigt bra bok, inte bara läsvärd för de som håller på med lydnad.
Tack! Jag lånade faktiskt Svartbergs bok men skrämdes bort av den taskiga utgåvan, den kändes plottrig och ful. Men då ska jag låna den en gång till.
Vi kan nog tänkas gilla lydnadsträning. Tror att hunden kan bli bra på det. Han är extremt lättlärd och följsam redan nu, tycker jag, helt objektivt och oinsiktfullt😉
Men satan vad dyr den var!
#3 Men den är bra!
Däremot behöver du ju inte köpa alla böcker, du kan ju låna på bibliotek t.ex.
Jadå:). Den fanns där. Ställt mig i kö.