Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 694 ggr
Sofy
0

Bara massa regn!

Jag blir så otroligt ledsen på det här regnet. Jag hade planerat att gå ut till hundrastgården och göra en träningsvideo och sedan ta en lugn promenad genom skogen hem men nu blev det inte så när det börjat att spöregna varje gång jag visat mig utanör dörren.

Det fick bli lite inomhus träning och en "ta det lugnt dag" för vovven och storstädning för matte. Tyvärr var Ezio med om en lite läskig upplevelse idag, han fick tag på kattmyntasprayen och fick kattmynta på sig…ojoj vad läskigt det var när katten låg och slickade och gned sig mot honom.

Hur har vädret hos er vart?

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

[typellisch]
1

Regn HELA natten och dagen, slutade vid 17-tiden drygt! Men jag myste ner mig i soffan med kuddar och täcke och såg på Grease och Dirty Dancing. :) Så regnet var välkommen, får man en rimlig ursäkt att inte göra något alls! Haha.

Sofy
0

#1 Bra smak på filmer du har😉

[typellisch]
0

#2 Jag tackar 😎

anfo89
1

Här (Stockholm) har också regnat hela dagen.. Min vovve har i princip sovit nonstop och jag har bakat kladdmuffins och kollat på Devious maids 😃

/ Anna och Tage

Blogg: annasthlm.blogspot.com Blomma

[Tess86]
1

Här har det också varit regnigt idag men eftersom vädret har varit så himla fint länge så klagar jag inte. Det känns som att mark och växter behöver lite vatten så att det inte blir så torrt och gult ute. 

Regniga dagar är dessutom perfekta för att träna hundarna fysiskt utan risk att de blir överhettade. Det tycker jag kan vara jobbigt annars på sommaren, att man måste ta träningen på kvällen när man själv är trött. Jag brukar passa på och cykla med dem när det är dåligt väder men nu cyklade jag med dem häromdagen så idag tog vi en promenad i regnet istället. Jag var totalt genomsur när vi kom hem igen, trots regnställ, men det gör ingenting tycker jag så länge man kommer hem och kan byta kläder.

[typellisch]
0

#4 Bästa serien! Är glad att det är onsdag, för då är det ett nytt avsnitt!

anfo89
0

#6 Ja! Har kollat på första och andra avsnittet på datorn men ska kolla tredje på tv ikväll. Jag blev ledsen då Desperate Housewives slutade men denna serie är näst intill lika bra! 😉

/ Anna och Tage

Blogg: annasthlm.blogspot.com Blomma

[typellisch]
0

#7 Ja. Eva Longoria har ju varit med på ett hörn av serien såg jag på texten som kommer när programmet startar! :D

russin
0

Efter en vecka med sol och väldigt varm så har det faktiskt varit skönt med en dags ösregn😉 och jag slipper vattna i trädgården. Hundarna har njutit av att det är svalare inomhus och plaskat i vattenpölar ute😃

[TeamGolden]
0

här tittar vi på film idag också, såg flera olika och sen ska vi se lite PLL när det blivit lite mörk, blir läskigare så 😃😃

Frosstis
0

Här har det vart fint hela dagen! Bara någon timme på eftermiddagen då det var molnigt och svalare, då passade jag på att ta en långpromenad med vovven och så fick han bada lite. :) Förra veckan och någon vecka innan det regnade det konstant varje dag, så jag är såå glad att det är soligt och varmt nu äntligen.

Sofy
1

Alltså…jag älskar min hund men alldeles nyss kände jag för att binda fast honom och lämna honom. Han gjorde världens jätte duns i en stor djup vattenpöl så jag får allt vatten över mig, skitlycklig som han är hoppar han upp på mig helt dyngsur och vill pussas då jag tjuter "ååå" av allt vatten som kom över mig.

Aja…han hade ju i alla fall as roligt och nu i efterhand kan jag ju flina lite åt det.😕

Loveradio
0

Varit ostadigt väder här. Hade tvättid så passade perfekt att spendera dagen med att tvätta det stora berget av tvätt. Hunden har fått en slappdag inne. Tänkte gå en runda i skogen men kom på att det troligtvis kryllar av mygg eftersom det är fuktigt ute. Får köpa mig en myggdräkt haha. Inte lätt att bo i Norrland bland alla mygg. Har varit tråkigt väder senaste dagarna. Haft två dagar då det var sol och varmt, så då passade vi på att bada. Och hunden simmade för andra gången sitt liv. Så nu vill jag ha fint väder så vi kan gå och bada igen då jag är nyfiken på om han kommer simma frivilligt, nu när han insett att man inte dör bara för att man inte bottnar.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

minbebis
0

Älskar när det regnar för min hund klarar inte av det varma vädret så brukar ta en liten cykel tur. Men idag stack vi och hon fick leka med sin kullsyrra. Skulle egentligen sticka halv 9 och hämta en hund att vara dagmatte till men orkade inte dra. Sov dåligt och hade fönstret öppet så frös skit mycket. Blev överlycklig när hon sa att det inte blev något idag ;)