Scalibor halsband
Min hund har scalibor halsband mot fästingar som jag alltid har tagit av på natten för att det känns onödigt att hon har på sig det när hon endå bara sover. Men nu sa en vän till mig att halsbandet får mindre effekt om man tar på och av varge dag och istället ska ha på det hela tiden. Stämmer det?
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Ja det stämmer. Enda gången du ska ta av det är om hunden ska bada.
/Elisa
Scalibor och andra likande fästinghalsband är väldigt giftiga ex ska man inte ha halsbandet om man har katt. Finns mildare alternativ i de flesta djraffärer:)
#-2 det var liksom inte frågan😉
Haha jag vet men ville bara upplysa de hahah;)
Tyvärr är det väldigt olika hur bra fästingmedel fungerar på olika hundar. Vissa kan ha mildare medel och andra behöver starkare. Vissa kan ha Scalibor enbart nattetid och ändå aldrig få fästingar, medan andra behöver dygnet runt och ändå får fästingar ibland.
Räcker det med Scalibor nattetid på din hund så kan du gott fortsätta så🙂
#1 Okej! #5 Menade att jag har halsbandet på dagen men inte på natten. Det har funkat hittills men det kanske är bättre att ha på det hela tiden.
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
#6 - jag menade så, men skrev fel😃
Jag vet flera som gör så, men säkrast är ju att ha det dygnet runt. Men vet dom som har lite känsliga hundar som enbart har det på antingen dagtid eller nattetid (spelar egentligen ingen roll vilket eftersom medlet går ut i hudfettet och gör sin verkan där)🙂