Hundar iFokus

Hundar

Etikettaktivering
Läst 1070 ggr
Novathedog
0

Aktiviteter med hunden

Nu när det är så fint väder vill jag gärna ha lite tips på saker man kan hitta på tillsammans med sin vovve. Bor i Stockholm. Vad gör ni med era hundar nu på sommaren?

Sugar Mist
1

Vi går till sjöar och badar!

-

Novathedog
0

Min lille vovve tycker inte om att bada. Hon går i med tassarna men inte mer än så. Hon är inte så förtjust i vatten tyvärr

Joie
1

Leta upp nån agilitybana och träna lite med henne eller ta promenader genom skogen t.ex.:)

[MinIda]
4

Det här brukar jag göra med min sköthund 

- Gå skogspromenader

- Träna utomhus t.ex. skogsagility

- Ha picknick

- Om man har tillgång till båt kan man åka ut till en ö och campa där

- Campa

- Ta med en ryggsäck med det ni behöver och ge er ut på en lång vandring. Om man vill kan man även övernatta någonstans på sin vandring om det är en längre.

- Godissök

Där var några få saker. :)

RedMonsters
0

Allt jag gör med hundarna resten av årstiderna. Dock får dom inte bada på vintern. Spår Sök Uppletande Lydnad Långpromenader Fysträning

Medarbetare på brukshundraser.

[typellisch]
0

#4 Bra tips 👍 Gå en lång vandring lockar verkligen nu när jag läste det!

[MinIda]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#6 Haha, jag gjorde det förra veckan med min sköthund Ida och Emil och hans skötägare Ulrika. Vi hade en toppenvandring. Vi vandrade runt 30 km på 3 dagar. På kvällarna (om det fanns vatten) gick vi och simmade medan hundarna stod och tittade på. Sedan åt vi korv. Om det fanns grillställe grillade vi korv. Vi startade dock inte från hundgården utan cirka 20 km utanför staden. Då det inte finns så intressanta vägar här och man har ju gått allt här 🙂

En liten bild när vi vandrade vid en liten grusväg. Dock Emil på bild nu ;)

[typellisch]
0

#7 Vad härligt! 😃 Jag ska se om jag får med mig någon för en liten vandring och kanske övernattning i naturen en kväll, vore härligt innan sommaren är över!

[MinIda]
0

#8 Ja, det skulle du måste hinna med. Själv älskar jag naturen och djuren,havet. Så det var som ett önskemål från min sida ;)

[typellisch]
0

#9 😃