Hundar iFokus

Hundar

Etikett: träning-och-inlärning
Läst 2086 ggr
[Beak]
0

Nervösa/ljudkänsliga hundar

Hej

Har en fråga om nervösa och stressade och väldigt ljudkänsliga hundar, finns det något tips mot det eller hjälpmedel på något slag?

Jag vet om att i grund och botten ligger det mycket i hennes psyke som vi håller på att träna bort men jag tänker mer på min hund om det finns något som kan hjälpa henne eller om det finns någon som känner igen sig lite som kan ge mig några tips som funkade för er, tacksam för alla svar och tankar ( positiva som negativa)

[Timantis]
0

Skulle hjälpa lite om du sa vilken ras o i vilka situationer hunden är stressad eller nervös.

[Beak]
0

hon är nervös och stressad av mycket folk, när det hörs många starka ljud, när du rör föremål mot henne flyr hon, kan vara att något flyttar på sig lite så får hon panik och blockerar ut mig så jag inte får någon större kontakt med henne. Hon är en CC, cane corso

[Timantis]
1

Tror faktiskt inte din hund mår så bra. Ljudkänslighet ligger troligen i generna o är mkt svårt att träna bort. Ang folk så skulle jag låta henne slippa folksamlingar. Låt henne inte få göra något om hon stressar. Sätt henne ner o när hon är lugn så går ni vidare.

[Beak]
1

Nej jag vet, jag fick henne när hon var ett år, något måste ha hänt innan dess.. Jag pressar aldrig henne har märkt att det bara gör det värre, nu tar vi allt i lugn och ro och vi är med människor som hon litar på. Tack så mycket för tipset!