Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 1482 ggr
Silverlight
0

Vart ska valpen sova?

Vi har en sheltie på 4 år som får sova vart han vill på nätterna, han har alltså tillgång till hela huset. Nu till frågan. Om vi skaffar en valp och jag undrar vart valpen ska sova på nätterna? När vår andra vovve var valp fick han sova i mamma och pappas rum men det gör han inte längre. Vi vill nte ha öppet till trappen så valpen kanske skadar sig när den är mindre så den kommer nog vara avstängd ett tag. Ska valpen sova uppe i någons rum med stängd dörr så han bara får vara i ett rum på nätterna och sen ligga nere med andra hunden efter ett tag, ska han ligga nere med den andra hunden från första början eller ska de båda få sova i någons rum tillsammans?

Mvh Jennifer, Melker, Milton & Skipper ❤

22/4-13  JUSTIN BIEBER Hjärta 

If you can´t be the things you want, learn to be the things you´re not...

Medarbetare på sajten: Justin Bieber ifokus.Glad

Sugar Mist
0

Jag hade spärrrat av valpen till ett rum under nätterna.

-

Silverlight
0

Utan vår andra hund? Eller ska vår andra hund få sova med i ett annat rum?

mikkan01
4

Hade sovit i samma rum med valpen, gärna tillsammans med den, valpen har precis blivit tagen från sin mamma och vill ha värme och närhet. Då hör man också när valpen vill gå ut. 🙂

~mikkan

Silverlight
0

Ja så tänker jag med. Vet bara inte hur jag ska göra med vår andra hund. Tack för svaren!:)

malinroth
2

Jag hade sovit med både valpen och den andra hunden. Men det beror ju lite på vad som passar er, vart brukar den äldre hunden välja att sova när den har tillgång till hela huset? Brukar h*n sova i samma rum som dig så kan du ju lika gärna stänga in den där med dig och valpen men vill den hellre sova någon annanstans så kan den ju få göra det.

Silverlight
1

Han brukar sova lite vart som. Vi får se hur jag gör men tar nog med båda hundarna in på mitt rum :)

[Nalle-]
0

Min valp sover i mitt rum, har stängt av med kompostgaller. Vuxna hunden sov de första nätterna i ett annat rum, för han gillade inte valpen i början, men nu sover jag med båda hos mig.