Lättare att få valp rumsren?
Jag har en liten fråga, är det lättare att få en valp rumsren om den första hunden som redan bor här (4 år gammal) är rumsren? Det beror ju säkert på men tänkte att om valpen ser att den äldre vovven inte gör sina behov inne kanske valpen blir rumsren lättare?
Mvh Jennifer, Melker, Milton & Skipper ❤
22/4-13 JUSTIN BIEBER
If you can´t be the things you want, learn to be the things you´re not...
Medarbetare på sajten: Justin Bieber ifokus.
Njae, det tror jag inte gör så jättestor skillnad, inget jag märkt av iaf. Däremot så är det såklart svårare att få valpen rumsren om den äldre hunden INTE är rumsren.
Hur lång tid det tar är väldigt individuellt, och det är flera faktorer som spelar in.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Ja, inget jag var säker på, bara en tanke ^^
Mvh Jennifer, Melker, Milton & Skipper ❤
22/4-13 JUSTIN BIEBER
If you can´t be the things you want, learn to be the things you´re not...
Medarbetare på sajten: Justin Bieber ifokus.
Jag inbillar mig att det kan vara lättare att få dom rumsrena, men det kan ju vara helt individuellt! Min lille har lärt sig mkt av den äldre hunden här, både på gott ont haha…Men han ser när han kissar ute o gör det samtidigt. Ser gasnka kul ut :)
Och sen han var strax före 3 månader har han iaf varit helt rumsren o säger till när han vill ut. Idag sover han som den stora, hela morgonen framåt 9 tiden…. 5,5månader nu. :)
/marie
Det enda som gör det lättare är att det inte redan finns någon annan hund som pinkar inne och lämnar kissdofter🙂 i övrigt gör det ingen skillnad.