K9 competition
Hej, jag undrar om det är någon som testat K9:s aloe vera-shampoo och tillhörande balsam?
Vad tyckte du/ni om dem? Skriv gärna vilken ras du har och gärna också pälskvalitén (typ torr, kliande hud, platt, yvigt osv) 🙂
Nöjd med K9 aloe vera. Bara kört med schampot och tycker den gör sitt jobb. Har en Boxer. Alltså kort, släthårig päls.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
De hundtrimmare/pälshundsuppfödare jag varit i kontakt med brukar varmt rekommendera K9-produkterna. På allt mellan pudlar, schnauzrar, och afghaner.
Eftersom jag har en hund med icke krävande päls (Corgi), så kör jag på Espree, mest för att det luktar gott. 😞
Det funkar bra så länge du har en hund utan mycket päls eller tovor, men min erfarenhet är att på hundar med tovor så gör Esprees produkter inte särskilt mycket nytta alls (eller så har jag bara använt dem fel).
Använder det både till hunden och katten. Är nöjd med det, och tycker att det är bland det bästa jag testat hittills, och dessutom är det bra för hundar (och katter) som har lite känslig hud.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#1 #2 #3 Tack för svaren :)) Jag är sugen på att testa k9 just för att våran hund har lätt att börja klia sig med för starka/parfymerade produkter. Espree blir han väldigt mjuk och fin i pälsen av (långhårig havanais) men han kliar sig så han börjar blöda :( Vi har just nu Bio-groom "anti-itch" men jag hade velat ha något mer fuktgivande/vårdande/naturligt och som ger lite tyngd till en torr päls :)
Har en portugisisk vattenhund som alltså har ganska mycket päls och som tovar. Använder mig bara av schampot just nu och jag är väldigt nöjd! Pälsen blir mjuk, glansig och lättarbetad. Luktar gott gör det med. Hugo verkar tycka det är riktigt skönt med det schampot, han står och njuter som aldrig förr när jag schamponerar in honom.
Har själv använt K9 till både sheltie, dvärg pudel och mops (inte min hund) vilket fungerat jättebra för samtliga med fina glänsande pälsar som resultat. Mopsen hade innan lite klåda som lugnade ner sig helt efter dusch med K9.
Till sheltien har jag även använt K9 balsam spray vilket även det fungerat jättebra. Är supernöjd och rekommenderar detta varmt 😃
#5 #6 Låter som att jag får köpa hem och testa då så många verkar vara nöjdamed k9 :) Hoppas verkligen att han ska slippa klia sig så mycket :( Är ju så synd om honom när han ibland vaknar på nätterna av att han får en "kli-attack" :(
Hej !
Du gör rätt i att testa K9 !
Jag har också använt K9 Alovera i både schampo och spraybalsam i ett år nu på Saga som är en mittelspitz och det har fungerat helt problemfritt. Jag tycker också att den räcker jätte länge och är prisvärd, då jag blandar schampot med vatten i en liten sprayflaska.
Hoppas att du & din hund också kommer att gilla K9 !
#8 Jag hoppas att det ska passa min hund då jag nästan uteslutande hört gott om K9 🙂
Ska köpa på mig shampoo, balsam och inpackning. Nano mist (spraybalsam) har jag redan och jag är väldigt nöjd med den, ger glansig och fin päls utan att klibba eller bli flottig 👍
Tycker att pälsen vart glanslös och så trivdes jag inte med lukten. Pälsar- tjock krullig päls, andra tunnare päls men krullig. Många säger den är bra den gör att pälsen torkar snabbare men tycker inte den passa in på våra helt enkelt, brukar tipsa om K9 till andra ändå 😉
#10 Den kan ju inte passa alla, vet att min uppfödare inte heller var såld på K9. Hon tyckte att pälsen tovade (havanais med tjock päls). Men jag ska åtminstone ge det ett försök för aloe vera:ns skull 🙂
11, det blir tovigare då pälsen vart mer matt o torr tyckte jag med på Donna. Enjas päls vart helt enkelt bara trist o matt. Så för våran del kommer inte K9 andvändas jag har gett den till syrran som har lh collie och hon tycker den är super och luktar gott.
#12 Okej, får väl hoppas att den passar oss annars får vi leta vidare 😉
K9 ser jag som ett bra schampo/produkt om man följer anvisningarna. Finns ju alternativ för hur man ska använda produkten beroende på om hunden sen innan har fet-, torr päls/hud och/eller klåda. Beroende på vilket ska man skölja med kallare/ljummet vatten kontra varmare vatten osv.
Har använt den som sagt på hund med tjock päls (sheltie), på pudel och på korthårig mops och den har i alla lägen fungerat utmärkt just eftersom den är så mångsidig. Men som med det mesta så passar den inte alla, så är det ju.
Jag har K9 aloe-vera leave in-balsam spray till min Bearded Collie tik. Har dock inte använt den än, men hoppas på att den ska göra sitt jobb om den behövs 😃
// Lise
When nothing goes right, go left!
Finns fler schampon annars med aloe vera, som är bra om nu inte K9 fungerar.
PROB med aloe vera är ett riktigt bra schampo, även om deras tjärschampo är klart bäst - men ibland tröttnar man på lukten av tjära och vill variera lite😉