Hundar iFokus

Hundar

Etikettaktivering
Läst 1907 ggr
alessandroalba
0

Vilken dyr hundrastning ?!!

Tittade efter hundrastning i Huddinge området då hittar jag en hundrastare och det lät jätte bra men när jag kolla priserna så blev jag ganska chokad en halvtimme 105 kr !!!!! Vad gör dem på den halvtimmen undrar jag!!!? Jag menar hund passare brukar ta typ 30-40 timmen ibland tilloch med 40 Varför skulle hon få så mycket för en halv timme…?

[typellisch]
2

Bättre är nog att fråga henne :) Ingen här inne kan nog svara på varför hon är så dyr.

russin
1

är det svart eller vitt arbete - är det vitt så går mycket bort i skatt.

CelsiusT
4

Om hon tar 105:-/halvtimme så är det ca 210:-/h vilket, om det är vitt, innebär att hon kan få ut ungefär 70:-/h. Inte särskilt mycket pengar egentligen, speciellt inte om hon har försäkring för sig/hunden under rastningen och kanske dessutom har någon utbildning och kanske försöker leva på detta. Om det däremot är svart så låter det ganska mycket, för då är det en "hobby-grej" vid sidan av och då brukar man väl ta max 100:-/h.

Medarbetare på westernridning.ifokus

[Murvel]
1

#0 Att ta 30-40 kronor är VÄLDIGT billigt. Där jag bor verkar 60-80 kr för en timmes lunchrastning vara rätt standard. Jag tar 75 och jag skattar som privatperson och betalar egenavgifter, så där försvinner det mesta :P Hade jag velat tjäna ens lite pengar hade jag behövt ta cirka 150 kronor/h och rasta flera hundar åt gången.

Stor skillnad mellan svart och vitt jobb, alltså. Hundrastning är sällan något man tjänar en massa pengar på. Även om vissa säkert kan "gå runt" på det. En fördel med vitt jobb är, förutom att man inte bryter mot lagen (!!), att man kan skriva upp anställningen på CV:et sedan ;)

dundeer
0

jag har daghundar och då tar jag 75kr/dag och 125kr/dygn :)

alessandroalba
0

hej jag menade inte illa det var bara det att jag hade sätt såna som fick 20 i timmen för hundpassning och då tänkte jag att att det var väldigt lite då tyckte jag synd om henne för att jag tycker endå hundpassning är ett ansvarsfullt jobb men då gickjag in på en annan hemsida då sa hon 105 i halvtimman och hon rastade bara medans den andra hundpassaren riskerade att i sitt egna hus gick nåt sönder för att huset leker då överallt undrar bara vet inte igentligen varför jag lagg ut det här 105 är igentligen ett bra pris det är det att jag gemförde och då blev jag lite chokad #1 #2 #3 #4 #5