Galler i bilen
Ni som har galler mellan bakluckan/baksätena, hur har ni fäst det? En vän till mig sa att hon var tvungen att borra fast det. Känns inte så jättelockande då jag inte vet om jag kommer ha kvar min bil länge till.
Valpen börjar bli för stor för buren och jag får inte plats med en större. Måste man ha galler ö.h.t?
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Menar du grindar? Så att man kan ha bakluckan öppen så att hunden inte hoppar ut?
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Nej, utan ungefär såhär http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Djur-i-bilen/Hund--och-lastgaller-342972/
Vi köpte grindar och galler, och de sattes fast utan att behöva borra. Nu kommer jag inte ihåg vart det var vi hittade bra galler, de följde med när bilen såldes. Biltemas galler är rena skiten ska jag säga sitter inte alls bra, vi köpte det till en bil då hade vi inte hundar utan det var mer för slippa få saker i nacken, ursh jag var galet arg när jag höll på med sätta upp biltemas galler 🤪
#3 Ojdå det lät inte bra! På vilket sätt var dom dåliga?
Jag har en Renault megane 2002. Så utrymmet bak är begränsat. Har fått fälla ena sätet för att få in buren jag har nu. Skulle vara bra att hitta något bra galler att sätta mellan sätena/bakluckan så att hon får mer utrymme. Hon kan inte stå ordentligt i den nu.
Men somsagt vet jag inte om jag kommer ha kvar bilen länge p.g.a rostskada som förmodligen inte går igenom besiktningen.
Men Måste man ha galler? Risken finns ju att hunden flyger fram vid krock, men är det lag på att man måste ha något slags galler?
har ett kompostgaller som är ditsatt med såna där band som är omöjliga att få av (🤪) funkar fin fint. =)
#5 Trots att jag bara har blivit stoppad av polis 2 ggr under snart 4 år vill jag vara så laglydig jag bara kan och är ganska tveksam att kompostgaller är bra skydd, trots att tanken har slagit mig att sätta upp de själv, hehe :)
3 kort tid funkar det men det sitter inte alls bra men visst det kan vara en nödlösning kort tid. Men om ni skaffar annan bil så är mitt tips att man kollar antigen blocket eller på bättre stabilare bilgaller ;)
http://www.jeppe.com/ dom har bra grindar- kostar iofs lite, men enkelt att sätta dit. Kolla blocket, vi köpte för en tredjedel av priset där.

Jag kan rekomenera Artfex, superbra grejer! Vårat galler (mellan baksäte och bagage) kostade ca 1500kr och sitter med 2 stag. Inget borrande eller åverkan på bilen. Det är 2 "krokar" man sätter (bakom) i bakdörren och sätter bakåt, genom ögla i gallret och skruvar på 2 "hattar" och spänner i dem, klart!
Dem finns att beställa för de flesta bilmodeller.
#7 Okej!
#8 Tack för tipset!
#9 Tack för tipset! Ska kolla upp det märket :)
Vet inte hur mycket polisen bryr sig, jag kör inte själv men mammas kompis har sin hund alltid lös i bilen och aldrig har nån polis anmärkt det. Så har man då även galler tror jag ännu mindre att de bryr sig faktiskt. 🙂
Orkade inte läsa allas inlägg så vet inte om någon redan gett detta förslag men.. Det finns "hundbilbälten". :)