skonsam färg
Jag ska göra ett tassavtryck av min hunds tass innan hon flyttar nästa vecka. Finns det någon skonsam färg som man kan använda sig av?
Vilken teknik ska man använda så att avtrycket blir bäst?
Tack på förhand!
Vad ska du göra med bilden sen? Ska den ramas in funkar vanlig vattenfärg :)
/ Line Kinnari
www.linekinnari.se - Portfolio
Jag ska tatuera tassavtrycket :)
#2 Då skulle jag rekommendera vattenfärg :) men med bara lite vatten i blandningen så man får en stark färg :)
/ Line Kinnari
www.linekinnari.se - Portfolio
Okej tack så mycket :)!
Jag har tagit tassavtryck av min katts tass (planerar även att göra av min hund) med detta: http://www.lifestone.com/sv/2010/09/23/avtryckset-for-fargavtryck/
Och är väldigt nöjd med resultatet. Tyckte det var smidigt.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Jag skulle fota trampdynorna annars - och skriva ut🙂
Vi gjorde tassavtryck av våra hundars tassar för tatuering. Jag köpte fingerfärg för småbarn på leksaksaffären. Jag tänkte att om den är säker för barn att stoppa i munnen så kan nog hundarna ha färgen på tassarna en stund. Färgresterna var lätta att tvätta bort men på jämten, som har vita tassar, blev pälsen missfärgad ett par dagar. Så inget att rekommendera före utställning.
Att fota tassarna för tatuering fungerar nog inte lika bra. När man tar en bild och skriver ut den blir det troligtvis inte rätt storlek på tassarna. Det är jättesvårt att få en bild i exakt skala 1:1. Dessutom är det kul att ha kvar avtrycken och sätta upp på väggen sen.
Min sambo tatuerade in avtrycken på sin arm. Tatueraren tyckte att han skulle tatuera in avtrycken precis som de såg ut, lite ojämna och med färgstänk. Det ser ut som om hundarna har klivit med leriga tassar på hans arm. Jag tyckte att det blev mycket mer personlig än om man hade jämnat ut avtrycken och gjort dem mer stiliserade. Nu är det som om han har fått hundarnas namnteckningar. Bilden är tagen samma dag som han gjorde tatueringarna.
#5 Hinner tyvärr inte beställa hem något. :/
#6 Vi vill ha ett riktigt tassavtryck, så som #7 visade :)
#7 Gud vad fint det blev. Exakt så jag och min sambo vill ha. Vi vill inte ha helt perfekta tassavtryck utan kladd utan vi vill ha dem så som det blir på pappret efter ett tryck :)
#8 Ja, jag tyckte det blev riktigt snyggt. Jag blir nästan sugen på att göra det själv också, men jag har ju inte tänkt tatuera mig. Det är lite som när man låter sitt barn skriva sitt namn på en och tatuerar det, det har sina skavanker men det är personligt. Och så har vi ju kvar just de avtrycken på papper också, vi kommer ju aldrig att få exakt samma avtryck igen.