"eleganta" hundnamn
har idé torka, skulle vilja ha lite tips på mer "eleganta" hundnamn som är mer ovanliga än de jag kan komma på. Stilen på namnen ska vara typ:
Paloma
Prisma
Geisha
Karisma osv
Nån här måste ju ha lite bättre fantasi än mig 😃
minavitas.wix.com/kennel
Prisma heter en matbutik här i Finland :D
Tycker ädelstensnamn låter eleganta som; Juvel, Safir, Rubin, Pärla, Topas :)
Suzette, Alpha, Cherie :P får fundera på några mer namn.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Geisha är inte så elegant tror jag, tror det är nått otrevlig på ett annat språk, typ ja man förstår kanske? :P
Eleganta namn tycker jag kan vara lite så som
Athena
Hera
Andromeda
osv osv!

Elegant vet jag inte, men jag tycker borzoier ska ha ett namn med lite värdighet. Mina heter Mantissa och Malakai. Min kära Jimbo hade så mycket värdighet i sig själv så han behövde det inte gestaltat i namnet❤️
Super fina namn :)
minavitas.wix.com/kennel
Ganesha är elegant tycker jag
#1 Inte bara matbutik. Finns även kläder,elektronik saker där med. Och annat 😃
Azra, Ezra, Zuleika, Lita
Hmm, kom inte på så mycket eleganta. Men dessa är lite eleganta tycker jag nog :)
Aut viam inveniam aut faciam
Hoppas det går bra om jag frågar om fina kill namn här? 🙂
Vill ha samma- eleganta :)
#10 Ezra är ett killnamn :) möjligt att de är unisex.
Asriel, Gideon, Sharan, är andra hannamn som jag tycker är lite eleganta :)
Aut viam inveniam aut faciam
Tik:
Nepha
Nym
Kikina
Indigo
Anansi
Cepha
Lilith
Dimma
Hane:
Raphael
Castiel
Apollo
Loki
Ikaros
Jag tycker Amiral är ett elegant namn tycker jag! :) När jag skaffar en till hund i framtiden ska det va en hane och heta Amiral.
Never judge someone. You don't know their history.
Seriously, you don't!
Aragorn
Underbara namn, ni har mycket bättre fantasi än mig :P
minavitas.wix.com/kennel
Vet inte hur elegant du anser att det är men hörde om en hund som heter Segra och tyckte det var så fint. Segra låter som en fin hund som går med huvudet högt och är bäst på precis allt =).
Min valp heter Caruso, det är lite elegant tycker jag. Hans bror heter Bocelli, båda har med opera att göra ;)
Min ena chinese crested tik heter Tiara.
Google is your friend :D
http://nameberry.com/nametalk/threads/104500-unusual-elegant-names-with-spunky-nicknames
/ Line Kinnari
www.linekinnari.se - Portfolio
Aldrig tänkt tanken att googla på engelska faktiskt :P
minavitas.wix.com/kennel
#20 Lätt hänt att man snöar in sig på en speciell fras ;P Men jag är van sedan innan att man får utöka sina sökkriterier ibland :D Hitta synonymer mm. :)
Du kan även söka efter sofistikerade namn ;P
/ Line Kinnari
#21 Jag får tänka på det nästa gång. Just nu är jag faktiskt klar med namn för den här gången. Och nu har jag kommit på ett system som borde göra namngivandet enklare till nästa gång. (Jag ska börja föda upp snart, har försökt komma på vilken typ ab stamtavlenamm valparna ska ha o några år nu och nu äntligen har jag kommit på både kennelnamnet oc vilken typ av namn valparna ska ha. Har redan 10 namn till första kullen :D )
minavitas.wix.com/kennel
Nästa tik jag skaffar lär heta Althea/Athaleah, det tycker jag är ganska "elegant"
-
#22 Åh så kul :D Jag har själv funderat på kennelnamn/stamtavlenamn, trorts att jag inte har några som helst planer på att starta kennel eller ens ta en kull x'D Men det är roligt :D
Hoppas du blir nöjd med dina namn i framtiden. :D
/ Line Kinnari
Tack :D ja det är jätte roligt, kommer säkert ha 10 kullar klara innan jag ens börjar :P
minavitas.wix.com/kennel