Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 945 ggr
Swadika
13

Lyckat hundmöte!!

Jag måste bara få skriva ut min glädje. Idag fick jag och Theo ett riktigt lyckat hundmöte. Vi gick precis bredvid varandra (ingenting han kunnat göra förut) på samma trottoar, jag hade Theo så att jag var mellan hunden och Theo. Han skällde såklart, men han fick ändå inte bomull i öronen som han fått de andra gångerna. Han skällde bara en gång men lyssnade faktiskt på mig och gick vidare fullt fokus på mig. Så det känns faktiskt som om vi är på rätt väg :D

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Roxie
0

Bomull i öronen?

// Sofia

htt
0

Jippie, vad kul! :)
Skönt att det går åt rätt håll :)

Oliviahack
0

1# Tror hon menar att han slutar att lyssna :)

Roxie
2

Haha jaså :P tänkte att det var någon träningsteknik, relaterat till när man tränar ljud/miljö med ljudkänsliga vovvar och vissa använder bomull i öronen. Men förstod inte syftet med det i detta fall :P

// Sofia

Swadika
1

#1 #4 haha ja precis som #3 säger så menar jag att han slutade lyssna på mig :)

#2 Det känns riktigt skönt måste jag säga, på något sätt känns det som om det kanske finns en pytte liten möjlighet att han faktiskt kan gå förbi hundar utan att skälla :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

teezan
0

superduktigt! nu vet jag inte er historia eller hur gammal hunden är men jag kämpar med liknande "problem" och ett så tätt möte hade aldrig gått i nuläget (kan inte ha för nära hundmöten då han vill hälsa/leka vilket leder till skall och hopp, har dock blivit mkt bättre!) .  bra jobbat i alla fall :)

Swadika
0

Han har egentligen ingen historia så mer än att han inte träffat så många hundar förutom på kenneln, men det är också en reserverad ras, han är bara fem månader så han är mellan valp och tonåring och bara jobbig. Haha. 

Jag hoppas ni lyckas lösa ert så det blir bra :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

teezan
0

jaha, det är säkert bara något övergående för en sån liten plutt ;) speciellt när det går så bra redan nu!