Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1801 ggr
Joie
0

Hur gör ni som jobbar heltid?

Som jag skrev i rubriken undrar jag hur ni som jobbar heltid löser allt med eran/era hundar när ni är borta:). Har ni två? Lämnar på hundagis? Dag-matte/husse? Går hem på lunchen? Eller annat?

Ni som inte jobbar heltid kan ju gärna berätta hur ni hade gjort.

Frågar detta för att jag är nyfiken :).

[typellisch]
1

För mig blir det hunddagis! Har sökt efter dagmatte men inte hittat någon så hunddagis får det bli helt enkelt.

Portie
0

Jobbar inte heltid men 35 timmar i veckan och just nu är hunden hos min mamma i en vecka till, sen blir det hunddagis.

felzena
0

Jag har mina i hundgård vissa dagar annars följer dom med mig eller min pappa på jobbet.

Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~

Majken!
0

Går hem på lunchen och rastar. Byter dock arbetsgivare till veckan och då kommer hunden få vara med mig på kontoret. Lyxigt värre!

Lilllens
0

Jag jobbar inte utan studerar, men min hund är antingen hemma ensam när jag har kortare dagar(högst 3 timmar), eller så är hon hos min mamma. Ibland är killen hemma(beror på hur han jobbar).

Joie
0

Okej tack för era svar, är intresserad av vad andra tycker om sånt här/löser sånt här :).

camilla85
0

Ska förhoppningsvis börja plugga till hösten så jag hoppas verkligen att jag kan hitta en dagmatte/husse då annars vet jag inte hur jag ska lösa det. Bara hålla tummarna för att någon som passar kan ha henne.

Jetaime
0

Jag jobbar inte heltid just nu, men när jag har gjort det (och även nu fast jag bara jobbar på timmar) så har jag alltid haft möjlighet att ha med mig min hund på jobbet, så det har varit väldigt lätt för mig på det viset. Annars har jag min mamma som kan passa henne om det skulle vara så.

Lathundarna
0

Går omlott med sambon som jobbar skift. Skulle det inte malla så har vi hundgården att ta till.

Vizzla
0

Svärföräldrarna har hundarna när vi båda jobbar. Slutar husse tidigt eller jag hinner hem innan han går på sitt jobb så får dom vara hemma nån timme själv.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

[saga@]
1

då undrar jag ni som har jobb där ni kan ta med hunden: vad jobbar ni med?? :)

[Cras]
0

Vi har haft på hunddagis. Men nu har jag fått nattjobb, så vi har sagt upp dagis, för nu kommer jag och min man gå om varandra så de slipper vara ensamma :) 

När jag jobbade på hundpensionat tidigare kunde jag ta med hundarna ibland, de fick då ligga i köket. 

I lokala djuraffären har personalen alltid med sina hundar :)

Karinri
0

Jobbar natt inom vården och har hunden med:)

Karmatarerskanise
1

Vi har alltid haft någon som varit hemma med hunden. de få gånger det inte varit det har hunden varit hos någon vi känner.

Skulle aldrig ha hund och låta den vara hemma ensam alla 8-9 timmar som man är iväg, inte ens om man kom hem på lunchen. Det är inget liv för hunden enligt mig.

TjockaBerta
0

Hade jag jobbat heltid hade jag inte haft hund.

>>>Malum domesticum<<<

Majken!
0

#11 Jag jobbar med administration på ett stort skogsbolag.

fridaas
0

Jag och sambon jobbar oftast om vart annat så hon är bara ensam 2-3tinmar Max ensam, förutom denna veckan, men hon har fått vara hemma själv, jag rastar innan jag åker till jobbet sen går sambon ut med henne så fort han kommer hem, i helgen ska både jag och sambon jobba 11timmars pass, så hunden och dottern åker till farmor och farfar.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[TeamGolden]
0

har en syster som pluggar hemma på distans så hon är hundpassare. När hon skaffar jobb blir det hunddagis

Belimas
1

Min tjej är hos mina föräldrar på dagarna när jag jobbar.

LostMySelf
0

Finns så många sånna trådar redan, varför söker du inte innan du skapar?

Jetaime
0

#11 Arken Zoo, och en annan djurbutik och hund&kattpensionat.

Persifone
0

#13 Jag jobbar också natt inom vården, på sjukhus. Är du med på sjukhus? Skulle gärna fråga om min hund kunde vara med mig på jobbet…

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Noa-Nisse
0

Jag jobbar också inom vården, som samordnare i en hemtjänstgrupp och jag har möjlighet att ta med min hund till jobbet men det är inte alltid som jag gör det eftersom det jobba en som är hundrädd. När hon är ledig kan jag ta mig hunden om jag vill.

Jobbar 100% för tillfället nu men annars jobbar jag 80%
När hon är hemma så kommer jag hem på rasten eller att någon hjälper mig genom att gå hem och går en snabb sväng :)

Medarbetare på Hundar.ifokus

Driva
0

Jag jobbar på kontor men får ha med hundarna på jobbet, vilket är helt underbart!

Besök min blogg: http://bumpi.se

[tintilar]
0

Min man har alltid haft hunden med på jobbet. Ibland kan han vara lös på bygget, ibland får han ligga i boden eller i bilen, eller åka i maskinen.

[zippo92]
0

Jobbar heltid natt, men bor för tillfället hos mina föräldrar, så när jag jobbar är de hemma och passar hundarna, när dom jobbar så är ju jag hemma.

I höst ska jag gå hunddagisutbildning och förhoppningsvis starta nästa år, så då kommer de ju självklart hänga med där.

Bardnas
0

Jag pluggar heltid men har sällan heldagar i skolan, vi har nästan bara förmiddagslektioner. Min sambo börjar oftast jobba på eftermiddagen så Boris är ensam max tre timmar nån gång då och då. Om det skulle köra ihop sig och sambon börjar tidigt samtidigt som jag har heldag så brukar jag skippa eftermiddagslektionen. Hellre missar jag några timmar i skolan än låter Boris vara ensam så länge, även om husse kan gå hem under dagen och rasta honom. När jag pluggat klart och (förhoppningsvis) får jobb blir det nog hunddagis eller dagmatte!

RubHel
0

Jag och sambon jobbar heltid och båda kan ha hund på jobbet. Vi jobbar dessutom i samma hus med bara en dörr emellan (men olika företag).

tjoopa
0

Vi har Elvis på hunddagis :) Senare när vi flyttar till hus ska vi testa och se om han kan vara själv i någon/några timmar då jag ibland jobbar väldigt korta dagar :) Men blir detmer än nnågon timme får det bli hunddagis då också ;)

Karinri
0

#22# jag arbetar på äldreboende med demens och paliativ avd. Hund i jobb ger mkt för patienter:)