Extremt bitig valp!
Jag har en valp som är 15 veckor, han kan vara värdens underbaraste och komma och lägga sig vid mig i soffan och bara slicka mig på händerna men problemet är att han bits något fruktansvärt mycket, på mina armar, på benen, i mitt ansikte, på möbler, han kan bita på precis allt han ser. Det är nästan bara mig han biter och mamma biter han bara ibland… Men det är så jobbigt att varje gång jag går i trädgården med honom så hoppar han på mina ben direkt och han släpper aldrig taget och ligger jag och tittar på tv så kommer han och börjar bita i mina armar och lite överallt, han har bitit mina armar så mycket att det har blivit massa bit-sår. Vi har provat att, Säga NEJ skarpt men då börjar han morra och skälla, vi har provat att spruta vatten vilket funkade i början men nu har han börjat gilla att få vatten på sig så det funkar inte heller, provat att bara ignorera honom men då skäller han och börjar bita ännu hårdare. Vi börjar tröttna på att han håller på såhär varje dag och han har bitit sönder massa kläder för mig. Kommer detta sluta av sig själv? eller har ni några tips för att få honom lugnare?
Valpar kan vara rätt jobbiga har jag hört. Han är allså 15 veckor och jag undrar vad gör ni med valpen mer än är ute o leker lite? Jag kan tipsa om att kanske börja smått med smyga in lite kontakt övningar, låta han leta efter godis inne och ute. Trötta ut han lite mer.
Det låter lite som att han gör detta för att han har det tråkigt allså han vill få ingång dig genom bita dig, och får han inte det så skäller han. Han kan oxå göra detta för att tala om att han är kissnödig/bajsnödig med. Det är jätte svårt o veta exakt vad de vill när man itne ser eller känner eran valp. Att säga ifrån i en 15 veckors valp är väl itne fel att säga AJ eller nej, är han för uppspelt så kan det hjälpa med att köta ryggsäcken med honom för att få ner han i varv.
Enja har alltid vart snäll busig men enkel valp som tur är, men kanske flera andra med busfrön som kan ge dig lite bättre tips o råd hur ni ska göra med honom :)