Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 910 ggr
Ellenfyrkant
0

Vilket pälstilskott?

Har tänkt börja tillsätta något för bra päls. De alternativen jag tittar över är laxolja, vetegroddsolja och blodpulver. Vad jag hittat finns nöjda hundägare med alla alternativen. Men har även funnit att vissa fått sluta med laxolja för att det luktar vidrigt, att vetegroddsolja kan ge en torr hud med klåda (pga vete). Och egna tankar om blodpulver är om det är riktigt lika effektivt? Då det tagits fram även som aptitretare och muskelåterhämtare. Med blodpulvret är jag lite rädd att mina hundar ska mista aptiten istället när jag tar bort det? Hört något? Andra alternativ? Egna erfarenheter? Tack på förhand!

Mvh Ellenfyrkant

JamieBlue
0

Jag tycker laxolja fungerar bra, upplever inte att den luktar speciellt starkt. Och även om man tycker att det luktar så ska ju hunden äta upp maten med en gång… Kan även rekommendera B-vitamin då min hunds päls blev ännu lite finare när jag tillsatte det. Finns olika märken, jag köpte Standardts.

Ellenfyrkant
0

Har hört att B12 kan överdoseras ? Känns inte så roligt

Mvh Ellenfyrkant

Ellenfyrkant
0

Vad har du för ras föresten?

Mvh Ellenfyrkant

tjoopa
0

Jag ger laxolja och Standart tillskott, tror det heter något i stil med "Päls" :)

Qepta
0

Jag ger B vitamin till min kille och har sett stor förändring både i pälskvalite och mängd. Han äter VoH nr 25 (lax) så laxolja får han i sig.

Tipsade min kompis om B vitamin till hennes Dalamtiner och från att ha haft glanslös och matt päls har han på kort tid fått jätte fin päls.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Ellenfyrkant
0

Tack! Någon som testat nutrolin?

Mvh Ellenfyrkant

tjoopa
0

#4 "Päls B-vita" heter tillskottet från Standart 🙂

JamieBlue
0

#3 Jag har en flatcoated retriever. #4 Det jag hört är att B-vitamin inte kan överdoseras men jag har inte forskat i det mer än så. Men om du inte redan ger laxolja så tycker jag du ska börja med det, det är bra för så mycket mer än pälsen.

Ellenfyrkant
0

Någon som vet något om Brit Cares laxolja? Är den odryg?

Mvh Ellenfyrkant