Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 3225 ggr
[MR hund]
0

Taste of wild Hundfoder?

vad har ni för erfarenheter av detta foder 

funderar på att pröva det så tänkte höra med er hur det funkat för era hundar 

tack på förhand 🙂

[postmortum91]
0

också fungerat på fodret så jag tassar.

idipidi
0

Min enda erfarenhet är att det är det enda torrfoder som min kräsna knasvalp kan tänka sig att äta. Har hört från andra också att det anses vara väldigt smakligt. Jag gillar dock inte att det är producerat i Nordamerika. Lång onödig transport t.ex. Hon äter dock mest färskfoder/barf men får ToW när vi är ute t.ex.

Reise
1

Jag använder detta foder till min hund, och tycker det är bland de bättre torrfoder som finns!

Hon åt tidigare Eukanuba, som var fruktansvärt! Hon var gasig, dålig avföring och åt väldigt dåligt av det - hon gillade de inte. (eftersom de är mest spannmål)

Tycker Taste of the Wild är mycket bättre för att de är mer kötthalt och alla hennes bekymmer med magen försvann. Fantastisk päls har hon också fått!

[postmortum91]
0

Min Sheldon är jättekräsen när det gäller foder, så jag hoppas att detta kanske är något för honom, tänkte om fler har hundar som matvägrat med annat foder men som äter ToW?

Lilllens
0

Min funkade riktigt bra på det, hon är dock inte kräsen. Men min morfars extremt kräsna vovve åt fodret med god aptit.

Frida B
0

#4 Vi hade inte ToW till Nadja men Standart! Hon svalt sig själv tills vi bytte mat när hon inte gillade/tröttnade på maten, som mest var det 3-4 dygn hon matvägrade. Tills vi köpte Standart, och det åt hon med glädje! Kanske kan vara någonting? :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Bolten]
1

Jag hade Taste Of The Wild ett tag och mina gillade de i början men började matvägra sen, inte ens som belöning gick de ner så tror de är något i de som de mådde dåligt av. De älskade de i början. 

Har nu Standardt som komplitering till Musch+Barf (alltså fuskBarfar) och de funkar kanon. Skulle inte rekommendera det till någon då jag hört många andra som haft likadana reaktioner hos sina hundar och flera som fått problem. Men Standardt tycker jag är ett av de bättre torrfoderna man kan ge om man av någon anledning inte kan ge färskfoder / BARF helt och hållet.  =)

Reise
0

Min hund är väldigt kräsen, men älskar sitt foder nu.

Tidigare har hon matvägrat, men jag vägrar byta foder efter 2 byten - eftersom de är samma sak efter några dagar - hon  är ju som sagt lite kräsen så hon testar ifall hon får något smarrigare i tallriken om hon slutar äta. Detta beteende har försvunnit nu, men hon var mycket sån dom yngre.

[Nightcat]
0

Jag tycker att kötthalten och innehållet är bättre än en hel del andra torrfoder. Däremot gillar min hund inte det alls, det är alldeles för ''fint'' för henne. Däremot får hon väldigt blank fin päls om jag lyckas få henne att äta det 🙂

Zvintos
0

Jag gillar det verkligen! Vår kräsna hane äter detta med god aptit och gjort i snart 1 år nu (tiken äter allt, så hon räknas inte). Jätteblanka i pälsen och bra i hullet. Så för mina funkar det superbra.

Tregly
0

Har en kräsen tik här hemma på 8 månader. Ett foder fungerar i högst 2 dygn, den ratar hon maten. Har provat hill's, magnussons, och 3 andra.. Har funderat på ToW, kanske är något att prova eftersom det är smakrikt? :)

Never judge someone. You don't know their history.

Seriously, you don't!

[Forest]
0

Våra kräsna hundar gillar detta foder och vi har det som resemat, ges som lite godis och när vi är iväg på dagsturer. Har den gula påsen och bara haft denna.

Ixectrona
0

Har alla kräsna hundar?😮Läser ordet "kräsen" i praktiskt taget varje inlägg här. Och det handlar väl inte bara om att fodret ska vara gott?

Taste of the wild vågar jag säga är det bästa jag sett när det gäller innehållsförteckningen, inget spannmål, inga onödiga tillsatser, bara "riktig mat",  och rätt lyxig sådan också.

(Som detta - inte en innehållsförteckning utan några saker tagna ur flera: Sötpotatis, brynt lamm, tomater, blåbär, hallon, BISON, brynt hjortkött, brynt ankkött, osv.)

Ger det inte till mina hundar då jag helt enkelt inte har råd, men katten får det.

De flesta djurfoder har saker som vete, ris, majsmjöl eller dylikt som första ingrediens, sedan benmjöl eller köttmjöl från diverse slaktrester kanske rätt LÅNGT bak, och så ev. socker och färgämnen och annan skit.

Ni kan ju kolla här annars: http://www.dogfoodanalysis.com/dog_food_reviews/
http://www.dogfoodadvisor.com/
Taste of the wild, Acana och Orijen hamnar på 5-6 stjärnor (av 6 möjliga), Pedigree, Royal Canin och andra vanliga (även de som säljs av veterinärer) får "en stjärna för att det inte finns lägre betyg".

Reise
1

#13 Bra skrivet!

Tror de flesta har "kräsna" hundar som helt enkelt fått sin vilja igenom med sin matvägran. De är jättevanligt för valpar och unghundar att dom har annat att tänka på än mat - och så blir man som ägare orolig och byter foder.

En hund kan gå i 4-5 dagar utan att äta utan att de är farligt. Man får inte bli för nojjig.

[Forest]
2

13 sant men så anser väl jag att jag gärna ser en hund som är glad över att få lite mat än att sucka o vända på klacken varje dag. 

Att låta dom gå tomma i magen i 4-5 dagar är inget jag skulle göra men kanske för att vi har en hund med magkatarr och hon spyr om magen är tom för länge, som ger magont som sen i sin tur gör det värre slutar med en tripp till vetrinären. Larvig tycker inte jag att man är bara för man köper ett smakrikare foder.

Tregly
0

Har man en valp som växer och behöver energin så ser man gärna att de äter :) Vår hund äter om hon tycker det är gott, så varför tvinga ge henne något hon uppenbarligen inte tycker om? Bara min åsikt! Skulle aldrig kunna svälta hunden i upp till 4 dagar heller om hon hade matvägrat så länge. Men det är ju jag det :)

Never judge someone. You don't know their history.

Seriously, you don't!

Reise
0

#15 Absolut inte, men de finns en skillnad på ifall en hund hatar ett foder eller ifall den testar. Har full förståelse ifall man har en hund som man ser har fått minskad livskvalitét pga foder.

Men de bekymmret har inte jag haft. Jag har haft ett smakrikt foder som jag vet är bra, och min hund har fått lära sig att äta upp allt - annars tas de bort till nästa dag. Ofta är de ju yngre hundar som har lite detta beteende.