Ge inte upp!
Så glad :) Igår var jag o min setter Norma på Katrineholms BK där vi tävlade i lydnadsklass 1. Vi har tävlat 6 gånger innan vilket har resulterat i fyra 3 pris, ett 2 pris och en tävling har vi brutit.
På förra tävlingen tog vi vårt 2 pris o vi hade så kul på plan och trots att de bara blev 149 poäng var jag nöjd.
Norma är 3 år och var en riktigt liten djävul när hon var liten. Folk sa till o med rakt i ansiktet på mig att den där får du aldrig ordning på! Hon sprang fram till allt o alla så jag fick i flera månader ha henne i långlina för att träna, hon lyssnade bara när de passade henne och var anmält ointresserad av allt vad träning hette om jag inte viftade med godis eller leksaker framför henne.
Idag har Norma RLD N och kan gå lös överallt. Lyssnar och är världens goaste och gladaste hund. Hon har fina utställningsplaceringar och vår relation är på topp. Så igår då så kom det äntligen. Det efterlängtade 1 priset. En del missar på sånt som brukar gå bra ( o de känns ju iofs bra för då går de kanske bara bättre nästa gång ;) ) men trots det 169 poäng och en 4 placering av totalt 11 i klass 1.
Att det dessutom var en supertrevlig tävling med många trevliga och duktiga ekipage gjorde det hela ännu roligare såklart.
Längtar redan till nästa tävling och oavsett vilka poäng vi får hoppas jag verkligen vi har sådär megakul som vi haft nu på våra två senaste tävlingar.
Någon elithund blir hon nog aldrig hehe o jag har inte intresset att träna så mycket men jag är i alla fall stolt över min lilla gris <3
På bilden tagen av Isabelle Fjällrot, tävlar vi rallylydnad ( också på Katrineholms BK ;) )
Härligt 🙂