Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1014 ggr
Frosstis
0

Frisk nu?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vid midsommar hittade vår vovve ett ben i skogen som han blev sjuk av. Lös i magen och spydde. Att gå någon kilometer med honom tog över 30 minuter vilket brukar ta 10-15 minuter annars. Stannade hela tiden och ville inte gå, gick långsamt och viftade inte på svansen som han alltid gör annars. Kan såga att det riktigt sprutade ut skit ur honom. Så han har ätit "special" foder och fått medicin och han har blivit mycket piggare. Han ville inte ens äta i början och då förstod man att han var sjuk, han låg bara i garderoben och var ledsen. Båda kissat och bajsat inomhus. Men nu verkar han ha blivit frisk äntligen, han går runt i huse, viftar på svansen och hoppar upp i soffan och vill bli kliad hela tiden. Han blev jätteglad när mamma och pappa jublade över att han äntligen var påväg mot normal avföring igen. Han verkar äntligen frisk igen min älskling. Ta vara på era hundar och njut över att de inte är sjuka.

[typellisch]
1

Det är självklart att jag njuter av att ha en frisk hund och jag gör allt för att det ska förbli så.

Härligt att han mår mycket bättre nu!

[fabienne]
1

Skönt att han mår bättre nu! Ja man borde oftare tänka på vad man har istället för på vad man inte har. Min hund får i dagsläget som högst gå lugna tiominuterspromenader och det känns såklart jobbigt. Samtidigt så måste jag ju vara tacksam över att hon är pigg och glad istället för att koncentrera mig på vad som skulle kunna vara bättre.

Man behöver påminnas ibland! Hoppas vovven håller sig frisk nu och att han inte sätter i sig fler suspekta ben från skogen. :)

Frosstis
0

#2 Ja precis, man behöver tänka på vad man har istället på vad man inte har. ☀️