Hundar iFokus

Hundar

Etikett: utfodring-och-foder
Läst 961 ggr
camilla85
0

Vom og hundemats burgare?

Någon som har provat ge burgare som innehåller färsk kyckling, innanmäte, nötvom samt lax? Har det fungerat bra i så fall? Har försökt räkna ut hur mycket jag behöver till min hund (7kg) och enligt deras sida så är det 140g. Funderar på att beställa från foderboxen och vill ju då köpa för en hel månad så blir väl en 6-7 lådor men kan det verkligen stämma att månadskostnaden för fodret bara blir ca 200kr? Låter så himla billigt för något som ska vara sååå mycket bättre än torrfoder.

[typellisch]
0

Ja, burgarna är smidiga tycker jag! Mindre kladd osv. Jag har nr 25 (lax) till min hund och är så nöjd så nöjd. Och ja, det är billigt med färskfoder så kostnader stämmer bra det.

Jag har korvarna och köper 10 åt gången så jag betalar 190 kr för lite mer än en månads mat.

russin
0

Jag köper inte burgarna, då jag tycker det blir alldeles för dyrt - jag tycker det är smidigt att lägga en korv på diskbänken och låta den småtina lite i en halvtimma och sedan dela i lagom bitar🙂

camilla85
0

Jag tycker nog det kan vara värt några extra kronor när det blir så mycket smidigare (och det ändå är så pass billigt). Jag är lite bekväm av mig =). Skulle ge 150g istället för 140g för att slippa få en liten liten bit över. Hade jag en större hund som skulle ha mer så skulle jag nog tänka annorlunda därimot. 

Sidan jag ska beställa av har två burgare den jag skrev om först och en som innehåller färsk kyckling, innanmäte och nötvom. Tyckte den som innehåller lax låter bättre eftersom man annars ändå ska tillsätta fiskolja. Men jag är väldigt dålig på foder och näringslära så jag vet inte vad som är bäst.

russin
0

Det kan vara smidigt med burgare, men det är en sak jag inte gillar - nämligen att dom blir så ofräscha om man köper större mängd. Det bildas nämligen ofta is på maten då🙂

Jag ger 33:an (och även kyckling och ris till ena hunden) och jag ger ingen fiskolja - man behöver inte ge fiskolja om det inte finns behov av det.

[typellisch]
0

#3 Tänkte likadant som dig: jag betalar för att få det smidigare.
Men i slutändan vart det lite dyrare och meningslöst när jag kunde kladda lite mer för billigare peng och samma mat. Visst är det knepigare med korvarna men det gör mig inget, har en hund som blir så glad så att få slicka rent skärbrädan när jag är klar!

[saga@]
0

är korvarna frysta när man köper dom? tänkte annars att man kan dela upp i små påsar och frysa in så slipper man förstöra en hel korv varje gång?

lillalycka
0

#6 Korvarna är frysta. Men jag brukar låta de ligga ute typ 30min-45min tills de tinat lite grann och dela dem med en brödkniv sen slänga in dem i frysen igen. Funkar perfekt!

[saga@]
0

Okej :)

Jag börjar bli sjuukt nervös eftersom maten är så billig och den kommer säkert bli sjuuuukt dyr snart när alla börjar köpa det 😭

[postmortum91]
0

Var hittar man burgarna? Kan någon länka ?

camilla85
0

Kan man ge olika sorter eller bör man hålla sig till en och samma? Tänkte att man kunde variera lite då jag har en hund som fort tröttnar på mat.

[fabienne]
0

#10 Det går alldeles utmärkt att variera. :) Det är bara bra i längden tror jag.

camilla85
0

Hur vet man om hunden behöver fiskolja tillsatt då?

[Forest]
0

Här jag jag nr 33 och köper 500g krovarna delar de i 5 bitar och hundarna får varsin varje dag + lite råkost. Jag ger inte fiskolja men jag ger sälolja 3 gånger i veckan då jag tycker att Donna behöver det för sin päls o Enja får finare trampdynor har jag fått förmig.

camilla85
0

Behöver man ge råkost eller är det bara att du tycker att det är bra? Vad ger du?

[Forest]
0

14 behöver man inte utan jag ger det för att jag tycker det är bra, de gillar få lite tugg varje dag. Så jag ger kycklingklubba eller annat ätbart med lite ruggmotstånd. Ben går de andra med men bara 2-3 gånger i veckan får de köttigare ben serverat

camilla85
0

Trodde man bara skulle ge vingar för att lårbenen och annat blev mer flisigt men det kanske var helt fel då. Jag brukar ge fläskben eller märgben någon gång i veckan. Hur lång överfasning brukar man behöva ha när hunden redan är lite van med rått kött?

Lilllens
0

#16 Jag har bytt rakt av.

[Forest]
0

15 ser att det vart ett r isf t :P

16 har jag inte hört innan ,ger detta då upf alltid gett sina alla hundar kycklingklubbor,vingar osv