Flytväst till hund
Jag har de inte eftersom mina simmar kanon bra själva ;)
Min lilla tjej kan simma bra så vi har ingen flytväst och vi brukar bara hålla oss på grunt. Vid vår badplats är det låååååånggrunt!!!! Men hon är bara 25 i mankhöjd så hon simmar där iaf😃
Är man bara vid stranden är det inte direkt nödvändigt att använda flytväst, men jag har mina hundar när jag är ute och åker båt och då tycker jag det är ett måste. Ramlar hunden i så måste den få ha flytkraft. Dessutom är det kallt i vattnet kan kroppen få en chock så även om de kan simma hjälper inte det, utan det behös flytväst.
Besök min blogg: http://bumpi.se
Jag har flytvästen på när jag simtränar dom. Då får de simma på stället i ca 30 min ( som på bilden ). Är vi dock o badar och solar är de utan eftersom de simmar bra själva och då inte simmar lika länge utan mer är i o doppar sig då och då.

Jag ska börja simträna min Jack Russell Terrier, så nästa vecka ska vi skaffa en. ;)
Hälsningar Nellie
Inte testat den i vattnet än men här är den jag har till min hund. Ska använda den vid bad.
Finns många anledningar att använda flytväst. Bl.a så hjälper den kroppen att ligga rätt i vattnet så att hunden belastar på rätt sätt. Sen är det såklart bra av säkerhetsskäl. Hunden kan snabbt bli trött och få kramp, då är det bra med flytväst.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Vilken söt, älskar boxrar! ❤️
Hälsningar Nellie
#8 Tack :)
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Ska man ut och åka båt är det ett måste. Likaså om man går på bryggor. Hunden kan falla i och slå huvudet och bli medvetslös. Då är en flytväst räddaren i nöden.
Är det vid stranden har vi inte haft flytväst eftersom vi haft hunden i långlina då.
Har flytvästar till dom gånger vi åker båt sommartid - vilket bara är fram och tillbaka till en ö. Simmar gör dom bra utan flytväst.
jag har ingen båt eller så men ibland blir man bjuden på lite båt åkande så jag kommer köpa flytväst ifall man ska med ut någon gång.. Jag tycker att en flytväst är ett måste eftersom hunden kan tappa ork eller få kramp för att det är för kallt eller ja få panik om den trillar i.. Ja det är ett måste tycker jag :) bäst att vara säker så jag kommer att ha flytväst hemma utifall:) jag kommer nog bara att köpa en när hunden har växt klart? är dom dyra?
Gud vad söt hon är! Jättecool färg på flytvästen!!
#12 jag vill också veta vart du har köpt den :)
#16#17
Jag köpte ifrån Amazon.uk :) EzyDogs flytväst i micro varianten som är mest för små hundar :) Inez har storleken 3XS.
Såhär ser iaf storlekarna ut:
3XS = Girth 20-36cm/8-14" Length 18-24cm/7-9.5"
2XS = Girth 26-42cm/10-16.5" Length 22-30cm/8.5-12"
XS = Girth 30-50cm/12-19.5cm Length 26-35cm/10-14"
ööö uk? inte en svensk sida? då får det bli en annan:)
Den modellen finns bara i grönt ? :( Skulle gärna vilja ha en rosa…
Jag köpte en igår till Ninja och idag använde vi den när vi åkte båt! :)
Har en hund som lätt överskattar sin egen förmåga och som gärna skulle ta chansen att korsa Östersjön om bara tillfälle gavs😐
Tack för alla svar =) Kul att se att så många använder flytväst =)
Fortsätt visa en massa bilder på era fina hundar i flytvästar =)
#22 http://arkenzoo.se/baltic-flytv-st-orange-0-3kg.html Den köpte jag. Tycker att den sitter jättebra! :)
Kan tipsa att djurmagazinet har rabatt på Baltic flytväst i orange grön och rosa :D