Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 1657 ggr
Hayat
0

Barf nybörjare!

Hej! Jag har försökt samla ihop info om barf. Jag är nybörjare på barf. Jag undrar om det jag ger mina hundar är ok? Detta äter dom; kycklingvingar, märgben, revben och kotor. Dom får även slakteriavfall från ett slakteri. Det är allt möjligt som dom malt och gjort en kilos "korvar" av. Jag fråga vad som var i och det var lever, mellangärde, kött, fett och andra inälvor. Är det ok att ge? Måste man tillsätta mer grejer? Min schäfer har svårt att hålla vikten så jag försöker ge han så mycket feta saker som möjligt. Jag brukar även ge dom frysta laxfiléer. Måste man ge dom nån olja? Snälla ge mig så mycket tips ni kan :-)

[typellisch]
0

Om du ger lax så behöver du inte fiskolja/laxolja i alla fall :)

Hayat
0

Men hur ofta måste jag ge lax? Jag undrar om det finns nån mer bra och billig fisk man kan ge? Gärna en fet fisk. Jag försökte ge strömming igår, men båda hundarna vägrar att äta det!

Fridaaaa
3

Kollat på barf.ifokus?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[typellisch]
0

#2 Regelbundet. Lax (fisk i sig) är bra för leder, immunförsvar, organ, hud, päls, trampdynor, klor och ja…. det mesta! Ser ingen anledning att inte tillföra fisk eller fisk/laxolja till sina hundar :)

[fabienne]
1

Jag rekommenderar varmt att om du har Facebook så gå med i gruppen "BARF och färskfoder till hund och katt". Man lär sig mycket där genom att läsa inläggen och genom att titta på dokumenten under "filer" där de sammanställt de vanligaste frågorna och så. Är det något du undrar över efter att du läst så är det bara att fråga i gruppen. Det finns mycket folk med många års erfarenhet där. :)

Hayat
0