Hundar iFokus

Hundar

Etikett: beteende
Läst 1585 ggr
staffe88
5

Hund bajsar i bilen? Hjälp!?

Hej, Har en amstaffmix hane på lite mer än 1år. 

Han är van att åka bil sen liten, klarar av lång resor utan att behöva gå ut och rastas samt sitta kvar själv i bilen utan problem. Jätte duktig!

Han satt jämt i bur tidigare, sedan fick han vara utan bur ett bra tag men eftersom det blir så mycket mer städning i bakluckan utan bur så började jag med bur igen.

Nu har han fått en ful ovana att bajsa i bilen. Brukar oftast bara vara en korv eller vad man ska säga. Inte nån jätte bajsning. Kan vara så att vi varit inne ett bra tag. Sen går vi ut och går innan vi ska åka bil eller att jag släpper han lös i skogen. Så springer han runt eller går och kissar. Så står man där och väntar på att han ska bajsa men det händer liksom inte. Så går och sätter han i buren i bilen sen börjar man åka. Och efter en stund så lägger han sin korv.

Jag fattar inte… Är som han går och väntar på att han ska få sätta sig i bilen och bajsa.

Ska man åka långtur brukar jag åka efter han har bajsat, då kan han sitta i bilen i 4 timmar utan att göra nånting! Eller sitta i bilen på en parkering själv och det går jätte bra. Men det är just dom korta turerna med bil, då ska han bajsa en korv.

Nån som har någon ide?

Mvh