Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1567 ggr
[typellisch]
1

25 juni - god morgon!

Ha en fin dag ni allihopa ☀️

Själv ska jag och Molly ut i skogen med en vän och hennes hund snart innan värmen kommer under dagen :) Ska bli härligt! Molly kommer såklart få gå i långlina då världen är mycket roligare utan mig nu för tiden 😎

Jetaime
0

Jag är ledig hela veckan fram till lördag, och jag ligger och kollar på greys anatomy, och Zuki ligger på golvet brevid mig, och funderar på vad vi ska göra idag.

Swadika
0

Tack desamma :)

Vi vaknade precis (!!!) första gången Theo sover längre än till 9 haha så nu är jag riktigt utvilad, för jag är egentligen den personen som lätt sover till 12-13 annars. Men sen Theo kom har jag vaknat vid 6-9 :) Så nu blev jag glad. 

Idag skulle vi egentligen träffat en kompis för att träna hundmöten men fick ett sms om att hon inte kunde, så vi går nog till hundrastgården för att träna inkallning :)

Hoppas alla andra får en underbar dag :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

sunnys
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detsamma!🙂

Vi ska träffa en staffe kompis till Kenzo så vi tar en skogspromenad lite senare när det blir lite svalare:) Just nu håller han på att massakrera sin nya leksak han fick igår och det bästa av allt, den piper fortfarande! Förövrigt är jag superglad idag då jag kunde ha Kenzo lös hela morgonpromenaden och han går så fint bredvid *stolt matte* :)

[typellisch]
0

#1 Vad härligt!

#2 Skönt med sovmorgon :) Jag älskar hundrastgårdar! Det är perfekt att chilla där i 30-60 minuter medan ens hund nosar runt, man kan slänga lite godis lite överallt och så kan man träna inkallning utan att vara rädd att hunden försvinner. Kanske tar mig en tur dit senare under dagen jag med bara för det, haha!

#3 Duktigt! :) Det är nåt att vara stolt över!

Själv funkade det bra att ha Molly lös i skogen.. hon sprang efter oss och höll sig i närheten för en gångs skull. Sen började hon äta massa saker och så kom vi mot vägen så det fick bli långlina på och det funkar bra det med. Jag blir bara förbannad på mig själv som köpte långlina av textil (eller tekitiler som folket på återvinningen säger, var bara tvungen att dela med mig av det haha) för då fastnar all barr på den 😕 Får man stå där i 10 minuter och rensa 15 meter lina…

Fridaaaa
0

God dag!

Varit ute en stund med vovvarna.
Ska till jobbet ikväll och där blir det full rulla, så lär vara trött ikväll när jag kommer hem 😉

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ratlings
0

Vi har inte hunnit göra så mycket idag då jag har haft möten och sånt.
Men planen är att ev. dra till hundbadet eller iallafall till hundgården och busa med några andra. 🙂 Veiko ska få träffa en språksäker tik som - förhoppningsvis - ska lära honom hur man beter sig i en hundgård bland andra hundar. 😃

// Lise
When nothing goes right, go left!

[typellisch]
0

#5 Ha så kul på jobbet 😃

#6 Låter bra! 🙂

Ratlings
0

#7 Ja det är så tråkigt att lämna honom hemma när vi ska till hundgården med någon annan än en kompis.. Så jag hoppas på framsteg. 🙂

// Lise

[typellisch]
0

#8 Träning ger färdighet 🙂 Lycka till!

Ratlings
1

#9 Absolut! Tack 😃

// Lise

Vattnadal
0

Vi tog sovmorgon idag, eftersom jag delade en flaska vin med svåger igårkväll. Vi tog långfrukost med honom innan han åkte hem. Morgonen i övrigt spenderades med att som vanligt först stänga in Cora i hennes hundgård, släppa Vittra och Vidar i rasthägnet med Drifa, Skade, Fenja och Bestla. När jag matat höns och kycklingar och hängt lite med det gänget, fick Vidar gå in i huset och Ingrid komma ut i hägnet. Jag vågar fortfarande inte låta henne leka med de tyngre och våldsammare hanarna, sen hon bröt benet i vintras.
När kaninerna var matade fick alla brudarna frukost och Ego, Ubbe och Cora fick vara i hägnet medan jag matade innedjur och letade efter Vidars recept på metacam. Gav upp, tittade på 1/2 avsnitt av Once upon a time. Gav grabbarna frukost och släppte ut Piro och Gjöa, gick efter en stund in och såg sista halvan, letade mer efter receptet, gav upp, tog fram lite rimadyl istället. Sen stängdes de sista in med frukost och jag tog Vittra lös och Ingrid och Vidar i flexi på skogsprommis. Väldigt varmt, så det blev inte så raskt tempo. Hittade en dypöl med en gräsandsfamilj, då vände vi för att inte skrämma bort föräldrarna från de icke flygkunniga ungarna.
Tyvärr badade alla hundarna i dyvatten och Vittra rullade i något som kan vara olja från en skogsmaskin. Skulle behöva bada henne. Hann inte, utan bytte om och åkte till jobbet.

Nu vilar hundarna och jag har jobbat lite med räkningar, bokföring od mellan kunderna.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

LinaK
0

I natt sov jag 12 timmar!! Vi var jätte trötta igår kväll så vi la oss redan kl 22, sambon gick upp kl 6 och tog ut hundarna, själv vaknade jag kl 10. Känner mig rätt pigg 😛

Sen så kom en vän förbi och vi tog en promenad med hundarna så de fick busa lite. Fotade lite hundar också 🙂 

På bild; En söt liten jack russellpojke som jag är förälskad i 😉Sådan go valp alltså!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[typellisch]
0

#11 Effektivt :)

#12 Vilken raring!

tjoopa
0

Jag har haft ledigt idag så jag och Elvis har sovit läääänge på morgonen, halv 12 kom husse hem och väckte oss 😃

Sedan så har vi mest slappat idag då det är så himla varmt ute! 🥵 Men någon lite prommis har vi hunnit med och så har vi njutit av AC:n i bilen innan husse for på jobbet igen.

Ska alldeles strax gå ut en sväng igen 🙂 Skönt med en riktig slapp dag!

[typellisch]
0

#14 Ibland behöver man ha lata dagar 😃

Qepta
1

Jag och hundarna har varit och träffat Anibaz här på forumet för lite beachparty! Nu ska hundarna få mat och sen ska vi ta det lugnt resten av kvällen.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[typellisch]
0

#16 Trevligt 😃

Sugar Mist
0

Jag har åkt in till Sahlgrenska och hälsat på pappa då han gjort en hjärtopperation nu för en vecka sedan.

Med Opsis har vi haft en lugn dag, gjort lite trix och haft gäster, så det har varit en övning i sig.

-

[typellisch]
0

#18 Hoppas din far mår bra, och du och din familj med! Kram 🌺