Varning!
Vill bara tala om att man måste akta sig väldigt noga för vad man skriver här. Det är ingen ide att ångra sig för får man för sig att det inte känns bra och man vill ta bort ett inlägg så har man ingen talan om det :/
Ville bara säga det så fler får reda på det
Detta gäller hela ifokus
Är det inte alltid så när man både talar och skriver till andra människor, att man ska tänka sig för innan man kastar ur sig saker? Alla har rätt till olika åsikter och det har man här också, därför blir det ofta diskussioner men det är inget som man behöver ångra. Vi har alla rätt att diskutera olika åsikter i ett forum. Det enda man behöver ångra är ifall man varit otrevlig eller elak mot någon, men precis som i det verkliga livet får man tänka sig för innan man kastar ur sig något, inse att alla som sitter bakom skärmarna är riktiga människor. Och har man sårat någon ber man om ursäkt.
Det vore värre med ett forum där man faktiskt kan ta bort inlägg. Då kan man sitta och kasta ur sig elakheter och sedan snabbt som attan plocka bort dem innan en moderator ser. Det vore inte vidare trevligt. Bättre då att alla får stå för det man skriver. Det blir en ärligare miljö då, tror jag.
Tror att MÅNGA visste det.
Det behöver inte handla om elakheter alls, det kan handla om vad som helst.. ibland ångrar man sig helt enkelt
#4 Man får tänka till! Kanske tänka på följande:
- Står jag för denna åsikt, speglar den vad jag anser och tycker?
- Är den tydlig och mild (inga personangrepp eller dryg ton)?
- Om man inte delar samma åsikt som en annan, är det ens värt att säga det eller kan man lika väl hålla tyst?
- Har man en dålig dag kanske man ska tänka lite extra på vad man säger, det är lätt att bli elak och bitchig när man inte är på topp.
Såklart man kan ändra åsikt. Har jag gjort många gånger och det brukar man göra när man diskuterar med andra. Man får upp ögonen, tänker om och får en tankeställare. Att man sen pga det inte har samma åsikt som när diskussionen började är inget fel utan nyttigt.. det är nyttigt att vara open minded och suga åt sig kunskap och andras åsikter så länge dom är framförda på ett bra och sunt sätt.
å gud, jag har lärt mig massor med nya saker genom åren, både här och ute i verkliga livet. Om jag lär mig nytt, så säger jag det: jag har lärt mig mer och tycker inte längre som jag tyckte då :) Det är inget att skämmas över. Man ska vara Stolt över att man lärt sig nya saker :)
Menar du att man inte själv kan ta bort inlägg själv som man skrivit? Eller menar du att vi i admin inte tar bort inlägg som ångras?
Kan säga som så att ta bort inlägg för att folk ångrar sig är något vi inte kan prioritera som sajtvärd/medarbetare. Man får helt enkelt stå för det man skriver och det är ju likadant när man talar med någon person till person. Ångrar man sig eller ändrar åsikt är det ju inte svårare att bara skriva det.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se