Hur länge?
Hur länge kan man ha färskfoder i frysen?🙂
Lite olika mellan olika märken, men mellan 6 månader till 1 år från tillverkningsdatum.
Okej :) men då kanske man kan köpa mat för några månader i taget? :) fast man kanske ska testa maten innan man köper på sig en massor
Hur är det där nu då med voh? ska man ha vatten och fiskleverolja till maten varje dag? läste att dom annars kan bli hård i magen?
#2 Om din hund blir hård i magen så kan du ha det. Inte alla hundar som blir det.
Fiskleverolja skulle jag dock inte ge för ofta, men vanlig fiskolja kan man ge dagligen.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
#2 Jag blandar min tiks VoH med vatten och 4-5 bitar av standardts foder och det funkar för henne :)
-
hur mycket vatten?
Tips - ha tydligare rubriker, så man kan se på den vad tråden handlar om🙂
Fiskleverolja ska aldrig ges till hund över huvud taget - däremot fiskolja. Det är två skilda saker🙂
#5 Jag sätter bara skålen under kranen några sekunder och blandar, om jag har ägg gula i maten har jag inget vatten alls.
-
1 år håller VoH oftast. Synd att min frys inte får plats med mer än 13-14 korvar, annars hade jag bunkrat upp inför vintern så jag slapp tänka på det 😎
Molly får laxolja varje morgon i sin måltid. Det ultimata för en Nakenhunds hud, klor och trampdynor!
vilket märke av laxolja använder du?:)
#10 Salmopet kör jag med idag och är hittills nöjd.
Innan den hade jag laxolja från Svenska Djurapoteket som jag också var nöjd med men deras minsta volym var 500 ml och det var på tok för mycket för oss :) De håller ju bara ett antal månader när man öppnar det och första gången köpte jag 1 liter och när jag var tvungen att kasta den var det mer än halva kvar, så det var lite surt!
Jag använder Standardts Fiskolja och är kanonnöjd med den :)
Kallpressad och endast från viltfångade fiskar. Och håller i upp till ett år.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar