Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 2824 ggr
League
0

stor "papillon"

Vi ska börja planera inför nästa hund, och vi har pratat funderar och pratat lite till… Vi älskar våra papillonblandisar, dem är smarta är med på allt och är lätta att ha o göra med. Nu vill ju framför allt jag ha en lite större hund. Och har letat o läst…. Jag vill ha en hund som är som en papillon, fast i 10-15kgs klassen. Vart finns det en "stor papillon"?? Haha, missförstå mig rätt :)

[Teddies matte]
0

Hur är era Papillonblandisar?

Kanske Kooikerhondje kunde vara något, kanske dock inte lätt att ha att göra med i alla sammanhang, beror på hur man själv känner.

League
0

Dem är med oss överallt, stallet, bilen, kompisar, semester, funkar ofta ihop med andra hundar (Nico funkar med alla, medans Molly kan tycka mindre bra om någon) Inte överdrivet "på" andra människor, dem har sina favvosar.

Den egenskapen jag skulle uppskatta som mina inte har är att tycka om vatten.

[Teddies matte]
0

#2  Då kanske inte Kooiker är så passande, de kan vara rätt reserverade i vissa sammanhang.

Måste det likna en Papillon till utseende också?

League
0

nej, utseendet skiter jag i, nästan. Jag vill heller inte ha hängande öron: överhängande risk för en inflamation/våtexem, men det gäller ju tyngre öron i regel. Sen inte massa hudveck som står pei eller bulldog.

[Teddies matte]
0

#4 Är ståöron ett måste?

Pudel skulle ju annars kunna vara ett alternativ.

Vad tycker du om de tyska spetsarna?

League
0

pudel är en ras jag inte tycker om, dem ska vara smarta o så, men nej nej nej… Sambon tycker inte heller om dem. Som sagt vill jag komma upp en hel del i storlek… Men spets känns väl inte helt fel, dock kan det ju vara mycket päls :p

[Teddies matte]
0

#6 Tja, väldigt trevliga hundar som går att göra det medsta med och som stämmer in på dina önskemål.

Men ex. Mittelspitz skulle ju annars kunna vara något? Trots att de har en del päls är de väldigt lättskötta, lite genomborstning då och då bara.