Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 713 ggr
Cazzos
0

Tänkvärt

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har ni (med hund/ar) någonsin tänkt på detta? 🙂

[typellisch]
1

Vad jag inte orkade lyssna på henne. Åt popcorn och kollade på TV samtidigt och hängde inte med alls.

Cazzos
0

#1 Haha!

Moral of the story:

Gör inte tricks med din hund som inte passar hundens kropp och riskerar att skada den, oavsett hur "coolt" tricket ser ut. Att det ser coolt ut gynnar bara ditt ego!

[typellisch]
0

#2 Så mycket förstod jag faktiskt, haha 😛 Hade man fått se bilder hade jag varit mer intresserad av att koncentrera mig. Men när någon bara står sådär och babblar så finns det liksom roligare saker att göra.
Jag förstod i alla fall innebörden och jag håller väl med henne om det hela: träna sina hundar på ett sunt sätt.

Cazzos
0

#3 Ja jag håller med, alla prioriterar olika 😃

Annars är det en 👍 video!

[typellisch]
0

#4 😎

[fabienne]
0

Jag gillar hennes videos jättemycket. Hon har mycket vettigt att säga! :)

Cazzos
0

#6 Jag med 😃

När (om) jag skaffar hund så kommer jag definitivt att följa hennes träningsmetoder, hittade hennes kanal för över ett år sedan, att jag inte gjorde det tidigare! 😮

mikkan01
0

Orkade bara lyssna någon minut sen kollade jag ifall det fanns några exempel på "dåliga tricks" men nä…. 😃

Jag menar, jag tränar inte in massa grejer på hunden för att det är coolt, det är ett enkelt sätt att aktivera hunden…att få hunden att jobba. Ser inget egoistiskt i det alls, det är för hundens skull, inte min. 
Vissa tricks är väl onödiga för hunden och kan vara skadliga men det handlar ju mer om sunt förnuft…..

~mikkan

Cazzos
0

#8 Anledningen till varför det inte finns exempel är för att hon inte vill hänga ut någon specifik hundtränare/hundägare, tror jag.

Ja men det är ju det hon menar, "vissa tricks" som du skriver, det är just dessa hon påpekar 🙂