Försäkra chihuahua
Hej!
Jag tänkte fråga om någon vet vad det kostar att försäkra en Chihuahua? Jag vet att det såklart är skillnad på olika bolag och vad man vill ska ingå och så. Men på ett ungefär.
Hur fungerar det när hunden tidigare har varit oförsäkrad men helt frisk? Detta gäller en 2 årig kastrerad hanhund som inte fått alla sina vaccinationer.
Är lite sugen på att ta över denna hund men oroar mig lite för att han har varit oförsäkrad och så.
Tacksam för svar!
Du kan ju gå in på olika försäkringsbolags hemsidor och kolla :) man kan fylla i ras osv för att se hur mycket det blir:)
#1 Jag har försökt gjort det men då kommer det att man måste fylla i chipnummer och så?

ring :) det de flesta bolag vill att man gör är att veterinärbesiktigar hunden. Sen kan du ge den en multispruta så är den fullvaccinerad :)
#3 ska ringa i morgon i så fall, ville bara kolla runt lite först. Tack :)
#2 nej det behöver du inte göra. Agrias formulär, Folksam formulär, IF formulär%7Cutmcmd=(none)&utmv=-&utmk=258040649&), Svealand formulär. Du behöver fylla i ditt personnummer aldrig sett att man måste fylla i hundens chipnr.
Nu fick jag upp lite information på hemsidor, var nog jag som inte var tillräckligt uppmärksam tidigare😛
Nu är jag lite tjatig… Men vad kostar en veterinärbesiktning på ett ungefär?

beror på veterinären, men 250-400 kr har jag betalat. Sen kostar multisprutan ca 350kr, det är vad jag gav för Mollys spruta förra året.
Tack så mycket! Man vill ju vara ordentligt påläst innan man går och köper en ny hund. Har bara haft rottweiler sen tidigare och dem är ju lite större :)
Är inga problem att försäkra, men du kommer få 20 dagar karens för ev sjukdomar. Olyckor däremot ersätts direkt om det skulle hända något. veterinärintyg kostar runt 500 kr beroende på vart man går (kan bli billigare men även dyrare).
Dock är det bra om du får med veterinärbesiktningsintygen som följde med när dom köpte den som valp.
#10 Det var så det blev när vi köpte våran nuvarande hund, men han var försäkrad innan också. Ja man får räkna med några hundra iaf, men så man vet ifall det är hundralappar eller tusenlappar, vill ju inte ha en oförsäkrad hund….
Tack så mycket!