Rimligt pris?
Hej,
jag letar just nu efter en vuxen Boston terrier för omplacering hos mig som sällskapshund. Jag fick napp hos en person som begär 15.000 för en tik som inte får användas till avel. Tiken är fyra år gammal. Verkar mysig men jag tycker att priset är lite högt. Vad tycker ni är rimligt? Brukar priset ta med ålder på hunden i beräkning?
Nu vet jag inte vad en valp av den rasen ligger på i pris, men jag tyckte det lät högt för en fyra år gammal hund som inte heller ska användas i avel :S
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Fullvuxen och ej till avel så tycker jag väl att man kan nästan halvera det priset
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
halva priset enligt mig. men eftersom den är 4 år gammal och inte kan används i avel, så ska det vara ännu lägre pris.
Skulle ALDRIG betala 15 000 för en tik som är 4 år!! Oavsett ras, så hade jag aldrig betalat det! Har den stamtavla då? Eftersom att det dessutom är avelsförbud sänker ju priset rätt mkt.. Skllue max ge 2000 för hunden, kanppt det!
Den har en stamtavla enligt ägaren. Men det hela känns lite skumt. Andra omplaceringshundar jag har sett har omplacerats till ett betydligt lägre pris. Så det är inte så att rasen Boston terrier är dyr i sig?
Har fått en del andra erbjudanden också där pris ännu inte diskuterats.
Vad är rimligt enligt er för en 2-4 åring som inte får avlas på?
Ett fruktansvärt överpris på en 4-årig hund!
Även 15.000 hade varit för mycket för en valp!
Räknar vi med ett valp-pris på ca. 6-8000 kan en summa för en 4-åring, som ej får avlas på, ej överstiga 3-4000. Högst!
Verkar skumt tycker jag. Varför vill han ha detta överpris?

Jag skulle tippa på att en valp kostar 15000, kanske mer, eftersom uppfödare av populära små raser gärna tar betalt, då folk så gärna betalar… Det föds bara 50-60 av rasen varje år i Sverige, så de är nog dyra. Fast samma pris på en vuxen tik med avelsförbud är liiiite väl högt.
Kontakta rasklubben och kolla med dem, så kan du nog få hjälp med pris, och kanske en bättre hund att köpa!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Extremt överpris för den hunden! Köp inte!!
Håller med ett fruktansvärt överpris..skulle aldrig ge så mycket för en så pass gammal hund inte ens för en yngre…