Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 543 ggr
PimTheGreat
0

Dax igen...

för veterinären var det idag för min lilla Bonny. Hans öra och klåda på kroppen har inte blivit bättre sen jag köpte honom så det blev veterinären idag. Han har löss och öroninflammation. så nu är han behandlad för lössen och får behandling morgon och kväll i 2 veckor för öroninflammationen. Imorgon eller idag rättare sagt får jag ringa de igen….men nu är det kattens tur. hela ögat uppsvullet. Antar han varit i slagsmål då han är röd och har ett litet sår i huvudet och ner till ögat…

gejsa
0

Om du tror att ögat är skadat så måste du åka till veterinär på en gång. Ett skadat öga kan göra så det spricker upp hela ögat och då blir ju katten blind.

Jag vet vad jag talar om, min ena hund blev riven av en katt och en katt blev riven av en annan katt en gång. Invecklat? Lite. hehe

Men det är direkt man måste åka iaf. Vi fick skäll för dom trodde inte att vi hade åkt på en gång med katten. Men det gjorde vi. Ögat  har ju flera lager av hinnor eller vad man ska säga.

Malin-A
0

oj tur att ni åkte till vetten då… hoppas d blir bra me killen o att ögat inte är någon fara med…

Lotta
0

Det är ju sanslöst vilken otur…båda djuren, hoppas det inte är någon fara med katten nu…lycka till =)