20 juni - God morgon!
Hoppas ni alla får en underbar dag! ☀️
I natt vart min vän pappa så är helt sentimental och dom tycker säkert jag var jobbig med alla mina lyckoönskningar och gratulationer osv ;) Man kan aldrig visa nog med glädje och lycka inför andra och deras händelser i livet.. en dag kan det vara för sent ;)
Ska i alla fall till denna äng på bilden där Molly ska få springa av sig! Hon börjar ta för sig mer nu av livet, springer ifrån mig och utforskar och har det skoj på egen hand så nu ska vi till en inhägnad äng så hon kan få utlopp av sin energi men inte kunna springa ifrån mig!
Stackarn har opererat bort en tand för 4 veckor sedan så sista stygnen trillade av i tisdags så jag vet vem som kommer vara väldigt lycklig idag :)
Ousch idag vaknade världens piggaste valp klockan 7(!!!) i morse. Jag tog ut honom och tänkte att jag skulle få sova någon timme till, men han var så pigg så. Det var bara för mig att gå upp. Men men vad gör man inte :)
Annars så ska vi ut till stugan idag och stannar där hela helgen. Så det blir mysigt
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
#1 Haha :) Mysigt med stuga!
God morgon
Lite ny här men tar mig friheten att hoppa in i tråden :-)
Låter jätte mysigt men spring på äng och 1# stuga. Riktigt midsommar helg känsla.
Hade en elektriker hemma i morse för propparna i hall, sovrum och badrum smällde hela tiden. Letat fel och använt propp efter propp. Så jag fick ge mig i går och ringa en elektriker. Som efter mycket letande hittade bitmärken längst in på en elkontakt, svårt att se men var tand/tuggmärke rakt igenom. Tibetanska spanieln på 11 månader misstänks ligga bakom gärningen. Tur han inte själv blivit skadad!!
Ha en bra dag alla!
#3 Välkommen 🙂
Men hua :O Tur att han inte vart skadad då!
Godmorgon;D
Otis och jag har varit ute på en lång morgonpromenad idag. Det var mysigt, fast otis stör sig på sin tratt Heheh
Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.
Medarbetare på barnens ifokus
God morgon!
Idag händer inte så mycket, precis som vanligt. Min kille ska jobba i eftermiddag och jag och Lucy får vara hemma och läka hennes knä. Jag får fortsätta forska i hur vi bäst ska försöka få ordning på hennes mage igen sedan antibiotika och smärtstillande fått den i obalans.
Igår däremot var vi på en föreläsning av Calle på Vom og Hundemat! Det var riktigt kul att höra vad han hade att säga. Synd bara att det var så lite folk. Varenda människa på Gotland verkar ha hund men ändå var vi kanske bara 20-25 personer där, och då verkade det mest vara folk som redan ger färskfoder… Himla synd att folk inte tar chansen när det är gratis och allt, vare sig man är intresserad, redan ger fodret eller är skeptisk så kan man väl lyssna i alla fall när ett sådant bra tillfälle dyker upp?
Slänger med en bild på stackars lilla Lucy i sin hatade tratt, haha. Pluttan. Hon fick vänta i bilen under tiden, dock inte helt oövervakad då vi satt bara ett par tiotal meter ifrån. :)
Go dag!
Idag fyller min man år så pysslat lite kring detta. Vart på promenad o ska snart borsta hundarna. Donna är värsta uppsammlaren när det gäller gräs o givetvis sprang de lösa där dom klippt en massa gräs så det finns lite pyssel på hennes ben nu :D
Det inväntas bad imorgon för dom och ska klippa dom lite så de blir fina.
Hoppas ni har en bra dag!
Sött med fåntrattar 6 😎
God eftermiddag. Idag blir min kommande valp 8veckor :-D
God dag!
Idag har det regnat här heela dagen och min lilla valp verkar hata regn så det har mest blivit att ligga inne och slappa, vilket är skönt då jag insett att det tar på krafterna med valp även om man inte gör sådär jättemycket nu i början förutom att springa in och ut och lära känna varandra :)
Försökte träna lite med min vuxna hund tidigare idag och påbörjade även inlärningen av "sitt" för lillen. Som ni ser på bilden fick vi även assistans av min ena katt (vi har två). Och våra familjer och vänner tycker att vi har en djurpark här hemma? 😇
För min och Opsis del blir det en tur till en fotbollsplan snart, själv åt jag inget igår, och det hände en del saker inatt så jag är helt svimfärdig och skakig, och huvudvärken gör det inte lättare.
Menmen, lydnadsträning på fotbollsplan med störningar, får se hur han fixar det.
"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"
#6 Hans föreläsningar skulle jag gå på med när han var i stan :( Men var döds trött efter en tur till veterinären med Molly för återbesök så skippade det. Får gå nästa gång!
Men raring då! Hon ser så bekymrad ut :)
#9 Härlig bild!
9 Grattis till liten valp. söt bild även kissen kan sitt 👍
#12- Tack! :)
Nä, han kan inte sitt utan det är bara en tillfällighet ;)
Men min andra katt kan sitt, ligg, sitt fint och gimmie 5 👍