Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 763 ggr
[MinIda]
0

Hund går lös ??

Hej, jag skulle nyss gå ut efter nytt hö till min kanin då en hund, ser ut som en labrador kommer in på vår gård. Den går glatt runt och lufsar på gården. Nu är ännu labradoren utomhus och mamma har gett den vatten då det är ganska varmt. Men vad ska vi göra ?

Vi ska titta efter om en ägare kommer. Vi har sett denna hund lös en gång förut också men då kom den släntrande med kopplet efter sig och hela familjen har vi sedan mött och sagt att vi sett hunden. Men hur ska ägarna veta var hunden är, hur ska vi göra ?

BlueBäst
0

Skrevi fel inlägg haha

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Medarbetare på barnens ifokusRegnbåge

ElmerKrudd
0

Vet ni alltså vilken familj som hunden tillhör? Isåfall skulle jag säga att ni försöker hålla hunden på er gård och om ni kanske vet vart de bor så går ni dit med honom :)

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

Pennybus
0

Ta på hunden koppel(och halsband) och försök leta upp ägarna, det är vad jag hade gjort.

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

[MinIda]
0

#2 Vi vet inte var dom bor men vi ska hålla hunden på vår gård i hopp om att ägaren har märkt att hunden rymt. Mamma står nere vid vår uppfart så man ser om man går förbi. 🙂

[MinIda]
0

#3 Vi vet inte vart ägaren kommer ifrån. Men jag ska säga till mamma och se om hon kan gå runt kvarteret 🙂

myra82
0

Ring polisen och tala om att ni har en upphittad hund hos er, ägarna kommer säkert att anmäla hunden försvunnen.

[MinIda]
0

#6 Vi gjorde det nyss 🙂