Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 800 ggr
[MinIda]
0

Lite stor hund kanske ?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej, trillade in på ett videoklipp som kanske några av er sett, vet inte. Men det är alla fall en rätt så stor hund det handlar om. 🙂

Noa-Nisse
0

Inte så himla stor, men hög var han iallafall. Den kommer tyvärr inte leva länge kan man se på kroppsbyggnaden. Den är redan krum och stel i leder… Så tråkigt när man avlar på dessa felkonstruerade hundar. Har själv en GD men hon har en sund kropp jämfört med denna som bara är ben och inget annat. dessutom tycker jag den är lite i undervikt.

Medarbetare på Hundar.ifokus

[Forest]
0

Han var hög säger som Noa-Nisse trist att man ser alla fel på honom 😐

[MinIda]
0

#1 Tyckte också att denna var lite väl underviktig.

[tiffitott]
0

Oj, han var verkligen stor.
Han kropp såg däremot inte så sund ut.. Tråkigt 😕

[MinIda]
0

#4 Ja, synd att hans kropp inte är så sund 😕

Trollhund
0

Tittade på den igen och håller med om att han ser tunn ut, speciellt då kring benen, och är ganska stel. Men samtidigt så ser man inga revben. Därför tänkte jag o. Det kanske är så att hans egen muskulatur helt enkelt inte klarar av att bygga så stora muskler som han behöver eftersommhan blev så hög? Detta är alltsåbara en hypotes som jag frågar er nu,kan det vara så eller kan de alltid bygga på sig mer? Sen kan det ju också vara så att de håller honom så smal just för att han är så stor och stel. Mindre vikt sliter mindre på lederna. De verkar ju uppenbart bry sig mycket om honom. Jag menar de köpte en ny bil för att han skulle få plats:P

[tiffitott]
1

#6 kan tänka mig att han saknar muskler eftersom han kanske inte har möjligheten att röra på sig som en "normal" hund har..

[saga@]
0

Ja lite mer mat till honom hade nog inte setat så fel.. men han har ju föör långa ben, jag tycker inte att resten av kroppen såg ut att ha hunnit med benen?