Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1487 ggr
BlueBäst
2

Otis

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har Otis varit hos veterinären hela dagen och blivit kastrerad. Nu är han så söt med tratt och dödskalle bandage, haha

Är era hundar kastrerade?

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Medarbetare på barnens ifokusRegnbåge

BlueBäst
0

;)

BlueBäst
0

[fabienne]
0

Jag känner igen den synen! Dock inte pga kastrering utan av korsbandsskada. Lucy hatar sin tratt men nu har hon i alla fall inte dödskallebandagen kvar. 

Hoppas Otis repar sig snabbt. :)

BlueBäst
0

#3 Otis verkar inte helt nöjd med sin tratt heller, men det är ju "bara" en dryg vecka;)

[typellisch]
0

Tratten känner jag igen samt synen. Molly hade tratt i nästan 3 veckor för vet. hade skurit ut en tand och sytt igen och Molly fick inte klia i munnen så tratt på och jösses vilken passiv hund jag hade och fått :) Tratten har hjälpt mig mycket i passivitetsövningarna ;) Haha.

Hoppas han kryar på sig bra :)

BlueBäst
0

3 veckor? Så jobbigt. Vi får hoppas att allt gåt som dr ska med Otis!!

[typellisch]
0

#6 Japp :P 3 veckor! Idag trillade sista stygnet bort så jag har en glad hund som fick sin strumpa igen ;)

Jag tror minsann allt kommer gå så bra för han :)

BlueBäst
0

#7  :D

Trollhund
0

Om man har tratten för stt hundn inte ska komma åt saker med munnen finns det en grej att köpa som ser ut som ett halsband som man blåser upp. Eller jag tror attman blåser upp dem? Gör så att hunden inte når att böjja sig men så slipper den tratten. ^^ Kan vara bra att veta om hunden tokotrivs i tratten ^^

[Sniff]
0

Vad roligt att se Otis på iFokus! Athos hälsar👋

När Athos kastrerades så var han hängig de första dagarna, men det blev snabbt bättre. Ett tips är att inte tycka synd om honom mer än nödvändigt och att vara noga med att ge honom medicinerna i tid! 

Athos hade en för liten tratt, så han fick ha på sig kalsonger också för att skydda stygnen.

BlueBäst
0

#10 Haha stackars Athos; elller, han kanske tyckte om kalsongerna? Men oskönt med en för liten tratt… Otis hälsar också👋

Otis är rättså pigg nu, och han har fått sina mediciner:D